BUMI Organics

Gemarineerde tempeh van Franse lupine bonen

Diverse BUMI producten in verpakking

Bedrijfsnaam BUMI Organics
KvK Nummer 67426727
Website www.bumiorganics.com
Beschrijving onderneming BUMI Een portie plantaardig De wereld veranderen met wat er op je bord ligt? Het is makkelijker dan je denkt. Want de impact die je maakt met wat je eet is enorm. We leren steeds meer over wat nodig is om écht te veranderen, en tegelijkertijd ervaren we ook hoe moeilijk dat kan zijn. BUMI gelooft dat het kan. Positief bijdragen vanuit de keuken, vanaf de eettafel. Met elk gerecht dat je maakt, met elke portie die je op tafel zet, en met elke hap die je neemt. Wij maken het zo eenvoudig mogelijk voor je, met plantaardige producten voor elke maaltijd. Snel, makkelijk en lekker. Voedzaam en eiwitrijk. BUMI maakt bewust koken behapbaar. Van eeuwenoude methoden tot het recept van de toekomst. BUMI verrijkt je voeding, in de breedste zin van het woord. Eten voor een betere wereld? Het begint op je bord. Het begint met een portie… Een portie plantaardig
Naam innovatie Gemarineerde tempeh van Franse lupine bonen
Beschrijving innovatie Het paradepaardje van BUMI is tempeh op basis van lupine bonen. Onze zoektocht naar een eiwitrijke peulvrucht bracht ons op het spoor van de lupineboon; het was liefde op het eerste hapje. Lupine is eiwit- en vezelrijk, heeft een goede bite en geeft onze/deze tempeh een nootachtige, lichtzoete smaak. De plant groeit volop in Europa; onze lupine wordt geteeld door Franse biologische boeren, wat het een duurzaam alternatief maakt voor peulvruchten uit verre landen. Qua bereiding zit je ook gebakken met deze tempeh; hij is al gemarineerd en kort gebakken. Je kunt het even verhitten in de pan of koud serveren in bijvoorbeeld een salade. Je portie plantaardig staat binnen no-time op tafel.
Website innovatie https://www.bumiorganics.com/assortimentoverzicht
Noodzaak en belang van deze innovatie Kijkend naar het aanbod aan vleesvervangers dan zijn er twee duidelijke segmenten: de vleesimitaties (o.a. De Vegetarische Slager) en producten die niet op vlees lijken / naar vlees smaken. Er vindt ontzettend veel innovatie plaats binnen het segment vleesimitaties, maar het andere segment blijft een beetje achter. De vleesimitaties zijn een zeer goede tool om de huidige vleeseter over de streep te trekken om eens een plantaardig alternatief te proberen, of voor de consument die graag dezelfde 'vleeservaring' behoudt. Een mogelijk nadeel van deze innovaties is dat er vaak veel ingrediënten en bewerkingen nodig zijn om tot een dergelijk product te komen, en er doorgaans veel zout wordt gebruikt. Je kunt je afvragen in hoeverre je nog 'puur' eet op het moment dat het stukje nepvlees o.a. uit soja eiwit hydrolysaat, dextrose en glucosestroop bestaat. Wij zetten ons in om ook binnen het segment van niet op vlees lijkende producten te innoveren, aangezien er steeds meer consumenten en bedrijven zijn die niet persé 'nepvlees' hoeven te eten, maar liever geïnspireerd raken door andere manieren om een smaakvolle, voedzame maaltijd te koken/serveren. Tempeh is een eeuwenoud Indonesisch receptuur op basis van gefermenteerde sojabonen. Het is voedzaam, heeft slechts 3 ingrediënten en is heel breed toepasbaar. Echter is het geen product dat regelmatig wordt gebruikt door de gemiddelde consument. Wij hebben deze oude, pure bereidingswijze gebruikt om een duurzaam product te creëren op basis van lokale peulvruchten. Door onze lupine tempeh gemarineerd en in blokjes gesneden aan te bieden is het toegankelijker voor de gemiddelde thuiskok om ermee te koken. Daarbij hebben wij een eigentijdse frisse branding, wat maakt dat we een bredere en jongere doelgroep aanspreken.
Bijdrage aan een betere wereld Door het aanbod aan voedzame plantaardige producten te verrijken en op een eigentijdse manier te positioneren wordt het aantrekkelijker en eenvoudiger voor de consument om vaker te kiezen voor een plantaardige maaltijd. Waarom het eten van een plantaardige maaltijd kan bijdragen aan een betere wereld is al dermate veel belicht dat ik de uitleg bespaar.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Tempeh is een eeuwenoude Indonesische bereidingswijze van sojabonen. Wij zijn niet de eerste die tempeh op basis van lupine bonen maken, maar wel de eerste die het in deze vorm aanbieden. In Europa is tempeh voor het gros van de consumenten een nieuw product. Ik vind het interessant dat er binnen voedingsinnovaties vaak veel interesse is in nieuwe technieken, terwijl een duurzaam, voedzaam en eenvoudig te maken product als tempeh al eeuwen voorhanden is en toegepast wordt in Aziatische landen. Deze kennis benutten we graag.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

KvK logo   Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo TNO   Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland