weMaron BV

HelperApp met Bob de Bot

Twee ouderen op de fiets met op de voorgrond de HelpApp Bob de Bot

Bedrijfsnaam weMaron BV
KvK Nummer 63393492
Website www.wemaron.nl
Beschrijving onderneming weMaron bouwt apps die de online wereld gebruiken om het echte leven, makkelijker, veiliger en beter te maken.
Naam innovatie HelperApp met Bob de Bot
Beschrijving innovatie Bob de Bot gaat het persoonlijk gesprek aan met kwetsbare ouderen via SMS, appjes of Google home praatpaal. Bob leert wat jij interessant vindt en wat je nodig hebt en geeft je onafhankelijke informatie. Daarmee maakt Bob de Bot van Gelderland een echte all-inclusive maatschappij!
Website innovatie https://www.helperapp.info/bob-de-bot-wint/
Noodzaak en belang van deze innovatie Senioren willen graag zelfstandig leven maar beseffen vaak niet dat gemeenten hun leven heel wat aangenamer kunnen maken met deelname aan sociale en culturele evenementen, wat kleine aanpassingen in huis en gerichte hulp. Daardoor raken senioren geïsoleerd of voelen zich onveilig. Nieuwe technologie blijkt dan niet bruikbaar om ze te helpen. Maar bijna iedereen is in staat een gesprek te voeren. Dat doen we met simpele berichten op hun bestaande telefoon of een Google praatpaal. Zo maakt Bob voorzieningen van de gemeente en Provincie voor iedereen toegankelijk omdat nieuwe technologie geen drempel meer is. Bob de Bot is onze kunstmatig intelligente Chatbot. Bob is met een succesvolle Crowdfunding campagne gebouwd en is afgelopen maand gelanceerd voor de eerste 500 senioren. Bob is het belangrijkste onderdeel van HelperApp: een berichten-app die checkt hoe het met je gaat en vrienden waarschuwt als dat nodig is. Zo beschermt Bob je privacy maar regelt wel hulp als dat nodig is.
Bijdrage aan een betere wereld Als senioren langer op een prettige manier thuis kunnen wonen, dan wordt de wereld hier een heel stukje beter van.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Bob maakt gebruik van een kennisbank om de gesprekken per persoon te voeren. Die kennisbank gaan we met een portaal toegankelijk maken voor provincie, gemeenten, welzijns-stichtingen en verenigingen. Zij kunnen events (kaartavond, toneel,…) kennis (valpreventie, veiligheidstips,…) en hulp (seniorenadviseurs, wijkagent) in de kennisbank aanleveren. Bob gaat geen commerciële reclame maken en de privacy voor gebruikers staat voorop. Daarbij ontwikkelen we referentievragen om vast te stellen wat de gebruiker leuk vindt / nodig heeft. (Voel je je wel eens onveilig? Hou je van knutselen?) Bob kan hierdoor leuke en zinvolle conversaties met mensen voeren en hun op het juiste moment de juiste informatie leveren.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

KvK logo   Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO