HIA3D BV

PopUpCardboard - Innovatieve VR kijker

Vrouw voor muur met een PopUpCardboard - VR kijker

Bedrijfsnaam HIA3D BV
KvK Nummer 55353908
Website www.hia3d.nl
Beschrijving onderneming 3D animatiestudio uit Hendrik-Ido-Ambacht, gespecialiseerd in 3D animaties, AR- en VR-toepassingen. Medeoprichter van de Coöperatie Artishock U.A., de 'Mixed Reality Collective' van Nederland. In de studio worden producties gemaakt voor een brede kring van internationale klanten. Er is veel ervaring opgebouwd met meer technische producten en diensten bijvoorbeeld binnen de civiele techniek en industrie.
Naam innovatie PopUpCardboard - Innovatieve VR kijker
Beschrijving innovatie De PopUpCardboard is een opvallende, goedkope en direct-klaar-voor-gebruik VR-kijker met unieke kwaliteiten. Virtual Reality is populair. De ingrediënten zijn ruim voorhanden, een smartphone met toegang tot duizenden apps heeft iedereen. De grote fabrikanten hebben met succes vele tientallen miljoenen VR-kijkers verkocht, van de kartonnen Google Cardboard tot bijvoorbeeld de duurdere Samsung Gears. In tegenstelling tot de bekende goedkope varianten hoeft de ontvanger van de PopUpCardboard niet eerst te knutselen om de kijker in elkaar te zetten, hij 'popt' automatisch open (een verrassing op zich), beschikt over zeer hoge kwaliteit lenzen, kan volledig bedrukt worden, geschikt voor alle moderne smartphones die er dan ook nog eens niet meer uit kunnen vallen. De PopUpCardboard past door de brievenbus, dit maakt deze interessant voor marketingacties. Al met al een aantal bijzondere 'unique selling points'.
Website innovatie www.popupcardboard.com
Noodzaak en belang van deze innovatie HIA3D zag een behoefte in de markt om een goedkope maar toch hoge kwaliteit VR-kijker te ontwikkelen die, mooi vormgegeven, direct klaar voor gebruik was, in je brievenbus èn binnenzak past. Hierdoor is deze bijvoorbeeld uitstekend geschikt voor het onderwijs, voor evenementen waarbij een VR productie wordt gepresenteerd of campagnes per post. De bekende Cardboard versies worden, na in elkaar gezet te zijn, over het algemeen niet meer in elkaar gevouwen waardoor deze niet gemakkelijk mee kunnen worden genomen. Onderdelen, waaronder de lenzen, vallen er snel uit of raken beschadigd. Telefoons vallen er bij enthousiast gebruik uit en de lenzen veroorzaken vaak hoofdpijn. Al deze punten zijn de uitgangspunten geweest de geleid hebben tot de PopUpCardboard.
Bijdrage aan een betere wereld Gebruikersgemak doordat niet meer geknutseld hoeft te worden, voorkomen van hoofdpijn, een hogere kwaliteit kijker maar zonder gebruik te maken van kunststof behuizing, toegankelijk maken van VR voor meer en andere gebruikers waaronder in het onderwijs.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Binnen het segment van de goedkopere VR-kijkers is de PopUpCardboard vooral uniek vanwege het feit dat deze direct gebruiksklaar is en zich automatisch opent. De zes 'Unique Selling Points': 1) Direct gebruiksklaar en past in binnenzak, tas of brievenbus 2) Innovatief PopUp design 3) Hoge kwaliteit lenzen 4) Groot oppervlakte bedrukbaar naar wens van de klant 5) Voor alle moderne en grotere smartphones 6) Smartphones kunnen er niet meer uitvallen

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

KvK logo   Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO