Fruitfunk

Fruitsnacks

Producten van Fruitfunk

Bedrijfsnaam Fruitfunk
KvK Nummer 61833177
Website www.fruitfunk.com
Beschrijving onderneming Fruitfunk is een jong bedrijf dat verantwoorde snoep- en snackproducten produceert voor kinderen. De snoepjes zijn 100% gemaakt van fruit, maar ook combinaties van fruit met gepoft rijst of groente. Onze producten zijn natuurlijk, vegetarisch, glutenvrij, halal, lactosevrij, notenvrij en vrij van toegevoegde suikers en kunstmatige kleur- en smaakstoffen. De producten hebben een uitstraling van een zakje snoep. Hiermee willen we kinderen aanzetten om zelf voor een verantwoord alternatief te kiezen. Fruitfunk is verkrijgbaar bij verschillende nationale en internationale retailers.
Naam innovatie Fruitsnacks
Beschrijving innovatie Onze snacks worden gemaakt van fruit. Binnen een korte tijd wordt het vocht uit het fruit gehaald. Het unieke van ons proces is dat hierdoor de vezels, mineralen en een groot deel van de vitaminen uit het fruit bewaard blijven. In tegenstelling tot regulier snoepgoed, bevatten de fruitsnoepjes van Fruitfunk voedingsvezels die ervoor zorgen dat de natuurlijke fruitsuikers langzamer opgenomen worden door het lichaam. Het gevolg hiervan is dat de bloedsuikerspiegel stabiel blijft en de vezels een bijdrage leveren aan de verzadiging.
Website innovatie
Noodzaak en belang van deze innovatie Wij zijn een innovatieve speler in een vrij conservatieve zoetwarenmarkt. Veel grote merken kunnen of willen de stap naar een geheel verantwoord assortiment niet maken. Zij zijn minder flexibel en gaan vaak voor het grote geld. We zien langzamerhand wel een verandering opkomen in de zoetwaren branche. Merken die producten verbeteren in kleine mate. Sommige zoetwaren bedrijven reduceren suikers door vervangers aan het product toe te voegen, zoals Stevia. Wij zien deze beweging zelf verdeeld in 3 generaties. Generatie 1 is het traditionele ‘slechte’ snoepgoed. Generatie 2 is het snoepgoed waarvan slechts een onderdeel van de ingrediënt is verbeterd. En de derde generatie is de generatie die het helemaal anders doet. Generatie 3 maakt snoep volledig gemaakt van fruit zonder daar iets aan toe te voegen. Wij vallen in deze derde generatie, deze generatie is echter maar erg klein.
Bijdrage aan een betere wereld Wij bieden producten die moeders met een gerust hart aan hun kind kunnen geven, maar wat het kind ook leuk vindt om te snacken. Zo brengen we de wensen en behoeftes van zowel ouders als kinderen samen. We willen het snoep/snack momentje van het kind gezonder maken. Via onze social media kanalen proberen ouders ook tips mee te geven om het kind verantwoorder te laten eten.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Verantwoorde snacks zijn vaak gericht op ouders. We geloven dat een gezondere generatie juist start met kinderen. Wij proberen verantwoorde snacks ook leuk te maken voor kinderen, zodat zij zelf eerder zullen kiezen voor een verantwoorde snack. Verantwoorde snacks hebben vaak een ‘geiten wollen sokken imago’. Door mooie verpakkingen te gebruiken stappen we af van dit imago en zijn onze producten geschikt voor een brede doelgroep. We zijn continue bezig met het verbeteren van onze bestaande producten en innoveren met nieuwe producten. We hebben bijvoorbeeld de aller eerste verantwoorde adventskalender op de markt gebracht. Innovatie zit hem ook in de eenvoud. We proberen zo min mogelijk ingrediënten als mogelijk te gebruiken en het product zo min mogelijk te bewerken. Hiermee vallen we op in de traditionele zoetwarenmarkt.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

KvK logo   Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO