Duvha

Play with purpose

Bedrijfsnaam Duvha
KvK Nummer 69607885
Website www.duvhahockey.com
Beschrijving onderneming Kwalitatieve hockeysticks met een sociaal doel. Bij elke aankoop van een duvha hockeystick doneer je een tweede stick aan kinderen die leven in de achterstandswijken van Afrika!
Naam innovatie Play with purpose
Beschrijving innovatie Bij elke aankoop van een duvha hockeystick doneer je een tweede stick aan kinderen die leven in de achterstandswijken van Afrika, Buy onze, Give one. Wat begon als een droom om -al is het maar- een klein verschil te maken groeide uit tot een ambitieus avontuur. Een avontuur wat allemaal begon in de achterstandswijken van Zuid-Afrika. Door gezamenlijk te hockeyen met verzamelende hockeysticks creëerden we een veilige omgeving. Een omgeving waar iedereen kan genieten van de sport hockey, weg van alle gevaren die spelen in een achterstandswijk. Het gave is dat hockeyers over de hele wereld optimaal kunnen genieten van het spelletje met hun nieuwe Duvha stick én ze daarnaast dezelfde ‘love for the game‘ kunnen meegeven aan kinderen die leven in de achterstandswijken van Afrika!
Website innovatie -
Noodzaak en belang van deze innovatie Met deze innovatie geven we kinderen die leven in de achterstandswijken van Afrika een kans om plezier te maken en zichzelf te ontwikkelen doormidden van hockey. We halen ze van de gevaarlijke straat af waar geweld en drugs al op zeer jonge leeftijd plaats vindt. Het doel is om binnen een jaar al de eerste club geopend te hebben in een achterstandswijk in de buitenwijk van Kaapstad, Zuid-Afrika. Deze club wordt volledig voorzien met Duvha hockeymateriaal. We zijn al goed op weg! Rond half juli vind de eerste ‘stickdrop’ plaats in achterstandswijken van Zuid-Afrika en Zimbabwe.
Bijdrage aan een betere wereld Duvha geloofd er in dat elk kind ter wereld de kans moet krijgen om op te groeien met hockey! Het plezier wat hockey meebrengt is namelijk onbeschrijfelijk. Hockey zorgt naast plezier ook voor een sportieve & sociale ontwikkeling in een vertrouwde, veilige omgeving. Kinderen in de achterstandswijken kunnen vaak niet naar school. Er zijn ook amper sportfaciliteiten. De missie van Duvha is om iedereen deze kinderen lekker gezamenlijk te laten sporten.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Het model ‘Buy one, Give one’ wordt nog amper gebruikt door bedrijven. Er is geen enkel hockeymerk die dit concept hanteert. In dat opzicht is de mate van innovatie dus nieuw!

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

KvK logo   Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO