De Gouden Ananas

Het Doelgroepen-spel

Doelgroepen-spel van de Gouden Ananas

Bedrijfsnaam De Gouden Ananas
KvK Nummer 56724403
Website www.goudenananas.nl
Beschrijving onderneming De Gouden Ananas is een marketing- en innovatiebureau uit Utrecht. Wat ons verfrissend maakt? Nou onze aanpak: zoveel mogelijk visualiseren in de adviesfase. Interne stakeholders van de marketing betrekken bij de besluitvorming om discussie op een later moment (wanneer we moeten knallen om resultaat te realiseren) te voorkomen. Hoe wij dat dan doen? Denk onder andere aan de integratie van de serious game Het Doelgroepen-spel, het business model canvas voor inzage in het bedrijfsmodel en een visuele manier om te positioneren én marketingactiviteiten inzichtelijk te maken.
Naam innovatie Het Doelgroepen-spel
Beschrijving innovatie Het Doelgroepen-spel is een serious game. Beschikbaar als bordspel en workshopkleed. Kanskaarten, rollenspellen, prioriteren, quizmastering en meer zijn onderdeel van het spel. Meestal zetten we het in de adviesfase in, zodat onze klanten samen met hun team ideale doelgroepen verkennen. Dit gebeurt op basis van de bedrijfsdoelstellingen, de bedrijfsidentiteit en de drijfveren van de teamleden. Daarnaast krijgen ze advies over de beste match en wanneer nodig advies hoe deze te bereiken. Het spel voegt strategiebepaling, brainstormen, kennisdeling en rollenspellen samen tot een spel dat niet alleen leuk is om te spelen, maar ook een effectief strategisch tool. Het mooie aan deze serious game is dat enthousiastelingen zelf met nieuwe toepassingen komen. Hier maken wij dan weer dankbaar gebruik van . Denk hierbij aan brainstorming, teambuilding en doelgerichte innovatie.
Website innovatie www.goudenananas.nl/het-doelgroepen-spel/
Noodzaak en belang van deze innovatie Uit onderzoek blijkt dat 58% van de MKB bedrijven weten niet wie hun doelgroep is en hoe deze te bereiken. Of ze richten zich (soms al jaren) op de verkeerde doelgroep, terwijl er andere doelgroepen zijn die beter bij het bedrijf passen of waar ze enthousiaster van worden. Tegelijkertijd zegt 85% dat ze marketing belangrijk vinden. Een opmerkelijk verschil, waar het Doelgroepen-spel uitkomst in biedt. De game maakt het mogelijk voor het MKB om op een laagdrempelige manier een onderbouwde doelgroepen-keuze te maken. Het Doelgroepen-spel maakt in een paar uur duidelijk welke doelgroepen passen bij het bedrijf, waar het team enthousiast van wordt en hoe deze te bereiken, waardoor ze doelgericht aan de slag kunnen. Ontbreken er nog diensten? Het Doelgroepen-spel maakt dit direct duidelijk. Dankzij het Doelgroepen-spel vindt elk bedrijf zijn ideale doelgroep zonder dikke strategische rapporten en uitgebreide onderzoeken. Dat het werkt blijkt wel uit de gemiddelde beoordeling van een 8,4 onder deelnemers van het spel.
Bijdrage aan een betere wereld Het doel van de Gouden Ananas is om iedere medewerker ter wereld gelukkig te maken. De filosofie hierachter is dat wanneer ondernemers succesvoller zijn, zij beter zorgen voor hun medewerkers, waardoor deze gelukkiger in hun werk en daarmee ook hun privéleven zijn. Het Doelgroepen-spel draagt bij aan dit doel door het voor ondernemers en hun team eenvoudiger te maken hun doelen te bereiken.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Marketingbureaus hebben de neiging om adviestrajecten in te vullen met uitgebreide onderzoeken en ellelange rapportages. Daarbij zijn deze trajecten echte blackboxes – er komt input, dan is het stil (soms een paar weken soms maanden) en komen ze als magie met een plan. Het Doelgroepen-spel gaat hier rechtstreeks tegenin door hetzelfde doel te bereiken in een korte tijd en vooral door fun te brengen. Eigenlijk maakt de Gouden Ananas er dus korte metten mee, organisaties zijn hyperintelligent, dat komt door de medewerkers. Daar moet je gebruik van maken. De serious game. Het is een effectief strategisch marketing tool in de vorm van een serious game en daarmee (naar ons idee) enig in zijn soort.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

KvK logo   Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO