Braingineers

Brainpeek (V2)

Brainpeek

Bedrijfsnaam Braingineers
KvK Nummer 64636658
Website www.braingineers.com
Beschrijving onderneming Braingineers heeft als missie om klantbelevingsonderzoek te hervormen. Emoties zijn de voornaamste drijfvoor beleving. We weten dat 95% van de aankoopbeslissingen onbewust gebeurt. Huidig klantbelevings onderzoek is voornamelijk op bewuste feedback gedreven. Door een kijkje in het brein te nemen kunnen we echte beleving inzichtelijk maken. Braingineers is een neuro intelligence bedrijf, wat inhoudt dat we nieuwe research methodes creëren op basis van hersenactiviteit en artificial intelligence.
Naam innovatie Brainpeek (V2)
Beschrijving innovatie Brainpeek is een volledig geautomatiseerd platform op basis van onze innovatie Neuro Usability testing (MKB innovatie 2016) en Brainpeek V1 (MKB innovatie 2017). Klantbelevings onderzoek was beperkt tot wat mensen bewust als feedback konden aangeven. Met neuro usability zijn we in staat om ook de emotionele beleving en onbewuste significante punten inzichtelijk te maken, gemeten vanuit de bron; de hersenen. De methode is volledig geautomatiseerd binnen ons Brainpeek platform. Hierdoor kunnen we op grote schaal kwalitatief participant onderzoek bieden. De neuro usability inzichten zijn het startpunt om een customer journey te optimaliseren. De interactieve online rapportage zorgt voor betrokkenheid en kennisdeling van interne stakeholders. Bij Brainpeek V2 hebben we geïnvesteerd om op basis van de reeds enorme hoeveelheid hersendata dmv AI de hersenen verder te ontrafelen. Er worden nieuwe inzichten en mogelijkheden geboden zoals benchmarking, emotional heatmaps en een volledig interactief online rapport.
Website innovatie demo.brainpeek.net (login: demo@brainpeek.net | wachtwoord: DemoBrainpeek
Noodzaak en belang van deze innovatie Brainpeek stelt Braingineers in staat om kwalitatief participanten onderzoek snel op te schalen aansluitend op de hoge frequentie en snelle doorloop van klanten. Waar vroeger bedrijven zich online onderscheidde op basis van functionaliteit, is tegenwoordig klantbeleving de voornaamste factor. Bedrijven zijn bezig met continue optimalisatie in zogenaamde agile aanpak (CRO - conversie rate optimalisatie). Brainpeek wordt toegepast een volledig inzicht te krijgen waar en waarom mensen frustratie, blijdschap en aandacht ervaren. Bottlenecks en optimalisatie kansen worden gepinpoint vanuit objectieve hersendata. Sinds lancering in 2017 wordt Brainpeek reeds ingezet bij 25+ bekende merken zoals KLM, Marktplaats, Funda, SNS, T-Mobile, Philips, AH en de belastingdienst). In korte tijd is Braingineers marktleider op het gebied van usability onderzoek.
Bijdrage aan een betere wereld Merken zetten Brainpeek in om de gebruikersbeleving van hun online dienstverlening te optimaliseren. Uiteindelijk zijn het dus de bezoekers/klanten/gebruikers die het voordeel ervaren met een simpeler en prettiger gebruik van veelal dagelijkse handelingen. Het betreft geen innovatie die milieu of voedselproblemen oplost. Echter voelen we wel trots dat door het succes van deze innovatie reeds 15 Braingineers een leuke baan hebben. We dragen ons steentje bij door te presenteren op scholen en universiteiten, geven colleges en bieden stage plekken.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Er is tot op heden geen vergelijkbaar platform of methode. Brainpeek is door het combineren van neuro science en artificial intelligence uniek. Braingineers heeft de grootste database van hersendata die nieuwe mogelijkheden creëren op het gebied van bv benchmarking. Brainpeek concurreert met "ouderwetse" usability methodiek, gebaseerd op bewuste feedback van participanten.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

KvK logo   Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO