Retourplaza

Retourplaza.nl & Return Asset Valuator

Bedrijfsnaam Retourplaza
KvK Nummer 63515954
Website www.retourplaza.nl
Beschrijving onderneming Retourplaza levert een complete logistieke en commerciële service voor retouren die niet als 100% perfect terug op schap kunnen, maar nog wel waarde kunnen hebben. Door met eigen ontwikkelde software elke retour te beoordelen en in hun unieke status individueel aan te bieden op Retourplaza.nl worden deze weer bereikbaar voor consumenten, leveren ze het maximaal haalbare op voor de webwinkel en wordt onnodige vernietiging voorkomen.
Naam innovatie Retourplaza.nl & Return Asset Valuator
Beschrijving innovatie Logistiek en e-commerce is vooral ingericht en gefocust op uitgaande massa, niet op unieke binnenkomende retouren. Retouren worden bij Retourplaza middels een uniek logistiek proces en software systeem door een data-driven Grading (status bepaling) mogelijk gemaakt om de maximaal haalbare waarde te kunnen realiseren per uniek artikel op eigen verkoopplatform Retourplaza.nl. Het wordt daardoor voor webwinkels mogelijk om retouren die "afwijken van het plaatje" alsnog te kunnen aanbieden voor een prijs die past bij de status van het artikel. Voor consumenten zijn deze artikelen duidelijk gepresenteerd online bereikbaar waar dat voorheen in de prullenbak of naar de opkoper verdween.
Website innovatie www.retourplaza.nl/zakelijk
Noodzaak en belang van deze innovatie Retouren zijn een van de grootste uitdagingen in E-commerce. De retouren die 100% als nieuw op schap kunnen zijn "de beste" voor de wegwinkel, ook zijn daar al veel kosten en handelingen aan vooraf gegaan. Als bij ontvangst het artikel niet meer als nieuw op schap kan is het probleem veel groter (vernietiging en afschrijving). Daarom is Retourplaza zo van belang: - Verspilling voorkomen - Milieu minder belasten door onnodige transportbewegingen van retouren (soms wel naar 2-4 locaties vervoerd) - Kostenbeperking voor webwinkels door de maximaal haalbare waarde van deze "afwijkende probleem artikelen" te kunnen terughalen - Online bereikbaar maken van deze artikelen voor consumenten met het gemak van een webwinkel en bezorging
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Retourplaza heeft logistiek, IT en een verkoopplatform in een combinatie geïntroduceerd. Voorheen werden retouren in stapels op pallets in een hoek gezet en veelal in bulk voor bodemprijzen aan de partijhandel afgedaan om van het probleem af te zijn. Retourplaza biedt nu de mogelijkheid om per artikel (in plaats van bulk) op een data-driven werkwijze de unieke status en prijs van de retour te bepalen en weer individueel bereikbaar te maken voor de consument. Het feit dat er per artikel een unieke beschrijving, foto's en prijs wordt gegenereerd geeft de consument het vertrouwen dat wat hij/zij bij Retourplaza zal bestellen ook daadwerkelijk zo wordt ontvangen.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO