Eerstestap.nl BV

Customer Flow Manager

Bedrijfsnaam Eerstestap.nl BV
KvK Nummer 53582845
Website eerstestap.nl
Beschrijving onderneming Eerstestap.nl helpt grote klantorganisaties al meer dan 5 jaar om hun klantprocessen te vernieuwen en te optimaliseren. Het gaat hierbij om banken, verzekeraars, pensioen aanbieders, adviesketens, ziekenhuizen en klinieken. Onze focus is altijd de consument. Want als die het proces begrijpt en gemakkelijk vindt, plukt onze opdrachtgever de vruchten. Klantorganisaties verlenen, met de inzet van ons platform, online hoogwaardige service aan hun klanten (de consument). Wij kennen onze markten door en door. Met behulp van een bewezen, compleet en veilig platform, kunnen we vele vormen van klantprocessen snel en goedkoop online brengen.
Naam innovatie Customer Flow Manager
Beschrijving innovatie Online een klantproces doorlopen, dat kan de consument prima zelf. Via de website, of in een persoonlijke beveiligde omgeving. Waar nodig ondersteund door een medewerkers, via chat of webcam. De Customer Flow Manager (CFM) van Eerstestap.nl maakt dit mogelijk. Een compleet en secure platform, waarmee we eenvoudig klantprocessen online brengen. Sneller en tegen veel lagere kosten dan zelfbouw, of het laten maken van dure maatwerkoplossingen. Bijkomend voordeel: onze CFM werkt naast en samen met de huidige IT landschap! Onze oplossing is zowel ‘high tech’ als ‘high touch’, warm digitaal. We bieden klantorganisaties de mogelijkheid om digitale (koude) processen dichtbij de consument te brengen. Zj ervaren het proces daardoor als warm, vriendelijk en plezierig. http://www.eerstestap.nl/online-zelfwerkzaamheid/
Website innovatie http://www.eerstestap.nl/online-zelfwerkzaamheid/
Noodzaak en belang van deze innovatie 1. Bespaar tijd en mankracht Bespaar minimaal 25% op de inzet van FTE. Laat de consument zelf online het nodige voorwerk doen, zoals relevante informatie tot zich nemen, de inventarisaties invullen en stukken aanleveren of brondata ontsluiten. Dit scheelt veel kostbare tijd. Marges verbeteren en dat de FTE van opdrachtgevers kunnen andere werkzaamheden doen of zich toewijden aan waar ze goed in zijn, zoals adviesgeven. 2. Data-aggregatie; eenvoudig een klantprofiel Bij het onboarden van een consument (klant) zijn er veel persoonlijke gegevens nodig. De klant vult deze zelf in, of stelt deze beschikbaar via bronnen zoals Mijnpensioenoverzicht.nl en de vooringevulde belastingaangifte. De Customer Flow Manager zorgt ervoor dat de relevante data eenvoudig en veilig worden toegevoegd aan het profiel van de klant. 3. Secure & Compliant De Customer Flow Manager is volledig secure. Periodiek wordt het platform door zowel Eerstestap.nl als door haar opdrachtgevers geaudit op security. De CFM maakt compliant werken eenvoudig, door 1 op 1 en eenduidige communicatie met de eindklant (consument) mogelijk te maken EN doordat alle handelingen van de klant worden getrackt & getraced. Dit wordt vervolgens opgeslagen in een rapport t.b.v. het dossier. 4. Optimale marges Verbeterde marges en nieuwe verdienmodellen worden mogelijk. Door de consument zelf delen van het proces uit te laten voeren en door hybride bedienmodellen in te zetten. De reeds aanwezige modules binnen de Customer Flow Manager zijn specifiek ontwikkeld om hierbij alle benodigde ondersteuning te bieden. 5. Betere conversie door bewuste keuzes Goed geïnformeerde en actieve consumenten maken bewuste keuzes. Zij zijn beter in staat te beslissen of aanvullende dienstverlening nodig is. Daarnaast zijn zij eerder bereid om zaken te doen. Dit leidt tot verbeterde conversie en meer cross- en upsell. 6. Vergrootte klanttevredenheid Geef de consument regie over het proces. Stel deze in staat zelf bewuste keuzes te maken en eenvoudig kosten te besparen. Hierdoor gaat de klanttevredenheid omhoog. 7. Short time to market Door de modulaire opzet van het platform en de oplossingen die we eerder ontwikkeld hebben, zijn we instaat om de nieuwe oplossingen voor onze opdrachtgevers in dagen dan wel weken te realiseren. Als beeldspraak gebruiken we vaak de Lego Creator doos; met 1 set stenen kan je zowel een auto als een boot of een vliegtuig maken.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel We vervullen met de Customer Flow Manager een behoefte bij onze opdrachtgevers, namelijk ‘collaboratieve sales enablement’. Het high tech platform slaat een brug naar de consument. Deze ervaart het proces als warm, vriendelijk en plezierig. Door de consument een deel van het proces zelf uit te laten voeren zijn er voor de betrokken partijen vele voordelen.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO