De Gouden Ananas

Het Doelgroepenspel

Bedrijfsnaam De Gouden Ananas
KvK Nummer 56724403
Website www.goudenananas.nl
Beschrijving onderneming Marketingbureau voor zakelijke dienstverleners met groei-ambitie. We onderscheiden ons door hoge betrokkenheid van stakeholders bij strategievorming op een beeldende/visuele manier. Waardoor de acceptatie van de strategie sneller gaat en de investeringen makkelijker worden gemaakt (tijd en geld).
Naam innovatie Het Doelgroepenspel
Beschrijving innovatie Wat is het Doelgroepen-spel? https://youtu.be/xooWFc6LPNg Benieuwd hoe anderen doelgroep bepalen met behulp van het Doelgroepen-spel ervaren? Deze serious game is een geïntegreerd onderdeel van strategische adviestrajecten die wij met klanten doorlopen. Zo speelden we het met startups, ICT-bedrijven, financiële organisatie-adviesbureaus, grafische design studio’s, incassokantoren enzovoorts. En ook met een Nederlandse tak van een Amerikaans promotionele producten & relatiegeschenken bedrijf. Ervaring met doelgroep bepalen door middel van het Doelgroepen-spel van de Gouden Ananas “Met behulp van het Doelgroepen-spel krijg je snel door welke doelgroep nou écht potentie heeft voor het bedrijf. Wat ik hier prettig aan vond was dat er geen ellenlange discussies plaatsvonden, maar dat we snel ‘to the point’ kwamen. Na het Doelgroepen-spel vulden we samen de marketingtrechter met concrete activiteiten in. Dit heeft zeker toegevoegde waarde, je ziet namelijk echt voor je hoe je op verschillende manieren je potentiële klanten kan bereiken en activeren. Al met al heb ik de samenwerking als zeer prettig ervaren.” – Kevin, Accountmanager promotionele producten & relatiegeschenken
Website innovatie https://goudenananas.nl/doelgroep-bepalen-advies/
Noodzaak en belang van deze innovatie Actief betrekken van stakeholders (directie/MT/operationele medewerkers/marketingmedewerkers) binnen een bedrijf bij het bepalen van de doelgroepen - om de bedrijfsactiviteiten er op te richten om waarde toe te voegen aan de doelgroep - niet alleen vanuit marketing, maar vanuit de bedrijfsvoering en ondernemerschap. Binnen enkele uren halen we een interactieve sessie kennis en aannames over doelgroepen op. Hierdoor leren deelnemers al te denken met de doelgroep/klant in het achterhoofd in plaats van hun product/dienst (wat veel voorkomt in onze tak van sport). Het spel kan in een groepsworkshop (met kleed) of als bordspel worden gespeeld.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Het bestaat (volgens ons) nog niet. En het tackelt diverse takken van sport: bewustwording, actief betrekken bij besluitvorming, begrip hoe je een doelgroep centraal zet, aannames binnen organisatie in kaart brengen. In zeer korte tijd, veel effect en inzichten. Ook een stuk empowerment: want ze weten stiekem al veel, maar weten niet hoe ze dit moeten channelen naar een duidelijke op de doelgroep afgestemde aanpak.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO