Braingineers

Brainpeek

Bedrijfsnaam Braingineers
KvK Nummer 000033445559
Website www.braingineers.com
Beschrijving onderneming Braingineers is een neuroscience / artificial intelligence bureau. Met de nieuwste technologie nemen wij een kijkje in het brein en maken wij onbewuste beleving inzichtelijk. Wij brengen bottlenecks in kaart van websites (online usability), TV-commercials, maar ook klantervaring van producten en diensten. Doel hierbij is het verbeteren van gebruiksvriendelijkheid, een effectievere communicatie en conversie.
Naam innovatie Brainpeek
Beschrijving innovatie Braingineers is gestart met neuro onderzoek op basis van EEG data. Op basis van objectieve hersendata kunnen we met algoritmes (AI) steeds nauwkeuriger verschillende emoties zoals aandacht, frustratie, en opwinding meten. Gekoppeld aan eyetracking weten we waar iemand naar kijkt, en wat voor emotie dit geeft. We hebben onze methodiek geautomatiseerd in een schaalbaar online platform: Brainpeek. Brainpeek levert emotion analytics voor video en websites. Brainpeek verlaagt de drempel om toegang te krijgen tot deze unieke inzichten. Bedrijven kunnen nu zelf binnen de eigen organisatie objectieve onderzoeken uitvoeren. Door Brainpeek kan iedereen een Braingineer worden!
Website innovatie
Noodzaak en belang van deze innovatie onze visie is een cultuurverandering op het gebied van neuropsychologische inzichten. Door het organiseren van inspiratiesessies, het starten van de neuromarketing community en zelfs complete congressen weten wij organisaties van de waarde van impliciete belevingsinzichten te overtuigen. De resultaten van objectieve metingen op het onbewuste moeten ter grondslag liggen aan alle media en communicatie uitingen. Met onze innovatie Brainpeek maken we deze inzichten toegankelijk. Dat in het korte bestaan al 30+ A-merken (zoals KLM, RTL, AH, T-Mobile, Menzis, Transavia, NS, Booking.com, Schiphol) gebruik maken van onze technologie voor verbetering van hun klantervaring duidt op een daadwerkelijke verandering.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel De huidige wijze van marktonderzoeken en feedback verlopen tot dusver op bewust niveau: observaties van reacties. Wij weten dat echte beleving echter op onbewust niveau geanalyseerd en gestuurd worden. Immers, 95% van onze keuzes maken we onbewust! De combinatie, EEG, eye-tracking en psychologische expertise is uniek. Onze algoritmes om met nauwkeurigheid emoties uit EEG data in te kaderen vergen veel data & onderzoek en zijn daardoor moeilijk kopieerbaar. De praktische toepassing en relatieve lage kosten heeft ervoor gezorgd dat wij ons goed in de markt hebben kunnen positioneren.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiƫle Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO