BOON FOODCONCEPTS BV

BOON

Bedrijfsnaam BOON FOODCONCEPTS BV
KvK Nummer 62623389
Website www.boonbonen.nl
Beschrijving onderneming BOON is een start-up die bonen van de-kelderkast-naar-de-koelkast brengt met als doel de bonen-consumptie in Nederland te verdubbelen. Met deze strategie willen wij Nederland verleiden meer plantaardig te eten. Dit doen wij door consumenten elke week te laten genieten van bonen met een betere smaak, meer inspiratie en een eerlijk verhaal! Onder het motto ‘wij maken er geen potje van’ willen wij met duurzame producten uitgroeien tot de meest innovatieve bonenproducent ter wereld.
Naam innovatie BOON
Beschrijving innovatie WIJ MAKEN ER GEEN POTJE VAN!
Website innovatie www.boonbonen.nl
Noodzaak en belang van deze innovatie In een wereld waar de bevolking zal toenemen tot 9 miljard in 2050 is voedselzekerheid een hot issue. De productie en consumptie van dierlijk eiwit speelt in deze discussie een centrale rol. De veeteelt (vlees, zuivel) is één van de belangrijkste oorzaken is van de huidige milieuproblematiek. Over de Eiwittransitie zijn talloze rapporten verschenen. De effecten op duurzaamheid, gezondheid, milieu en dierenwelzijn zijn inzichtelijk gemaakt en gekwantificeerd. De inmiddels algemeen geaccepteerde conclusie: een meer gebalanceerde consumptie van (minder) dierlijke en (meer) plantaardige eiwitten levert op alle gebieden winst. In Nederland zijn er allerlei initiatieven om Nederland minder vlees te laten eten. Er wordt veel geïnvesteerd in vleesvervangers, producten van insecten, zeewieren en zelfs kweekvlees. Maar zijn we de gewone boon vergeten? Moeten bonen echt worden omgetoverd tot vega-kipstukjes om Nederlanders bonen te laten eten? En hoe duurzaam is het om die bonen tot meel te verwerken voordat het een vleesvervanger wordt? De boon zit van zichzelf al vol gezonde voedingsstoffen en is de meest duurzame manier om eiwitten te consumeren. BOON wil Nederland de oer-Hollandse boon weer laten her-ontdekken. Wij van BOON geloven dat verduurzaming niet loopt via overtuiging, maar verleiding! Duurzaam eten moet gewoon de lekkerste keuze worden.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel BOON is innovatief omdat wij de beleving en de ‘route’ naar de consument, van de BOON veranderen. Wij (ver)stoppen onze bonen niet in een blik of verpakken het achter glas. Met BOON willen we sneller in consumenten-routines komen en Nederlanders verleiden tot een gezonder en duurzamer eetgedrag. Dit doen wij met nieuwe producten die aansluiten binnen onze visie dat er binnen 'vers' nog veel potentie is voor bonen. Innovatie en verleiding zijn daarbij de sleutels tot succes. Als je iets wat wilt veranderen dan moet je zelf natuurlijk het goede voorbeeld geven. Zo ontwikkelt BOON nieuwe teeltsystemen voor een betere kwaliteit boon en nieuwe producttechnologieën voor een betere smaak. In samenwerking met Food-Designers, Topkoks en retailers hebben wij de BOON-innovatie tijdlijn ontwikkeld, waarmee we laten zien hoe de verse BOON gaat evolueren en innoveren.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO