Bizzerd BV

Papierloze, digitale visitekaartjes.

Bedrijfsnaam Bizzerd BV
KvK Nummer 63663449
Website www.bizzerd.com
Beschrijving onderneming bizzerd bv brengt met www.bizzerd.com ’s werelds eerste praktische papierloze, digitale visitekaartjes op de markt. Met bizzerd heb je altijd je visitekaartjes bij je. Altijd up-to-date, want je kunt de gegevens zo vaak aanpassen als je wilt. En in een eindeloze voorraad, je kunt ze dus onbeperkt uitdelen. Gratis of betaald bizzerd is gratis voor individueel gebruik. Iedereen kan op www.bizzerd.com in een paar stappen 1 digitaal visitekaartje maken voor privé of zakelijk gebruik (zzp’ers). Naast deze gratis bizzerd, is er de betaalde variant voor organisaties die meer dan één digitaal visitekaartje willen, bijvoorbeeld voor alle medewerkers (van twee tot duizenden). De gegevens en het design van deze digitale visitekaartjes zijn centraal te beheren. Wijzigingen in bijvoorbeeld telefoonnummers of huisstijl zijn dus in één keer door te voeren. De betaalde variant kost slechts 1 euro per medewerker per jaar. MVO Iedere bizzerd-gebruiker krijgt een ‘persoonlijke mini-website’ met een breed scala aan mogelijkheden voor (re)presentatie met de huisstijl van de eigen organisatie. Doordat bizzerd ‘web-based’ is (en geen app) kan iedereen er meteen mee werken en zijn de gebruiksmogelijkheden oneindig. Bovendien kost bizzerd veel minder dan papieren visitekaartjes (gratis voor individueel gebruik). bizzerd spaart het milieu en draagt zo bij aan de MVO-doelstellingen van organisaties. Daarnaast zijn innovatieve organisaties op zoek naar nieuwe mogelijkheden, zoals een top-50 speler uit de Forbes-lijst van innovatiefste bedrijven ter wereld die is overgeschakeld op bizzerd. De organisatie heeft 1000 kantoren wereldwijd in 60 landen. Gebruikers bizzerd wordt in de gratis variant volop gebruikt, onder anderen door zzp’ers, scholieren en studenten. Bijvoorbeeld bij solliciteren is bizzerd een praktische toevoeging aan de sollicitatie-e-mail. De betaalde variant wordt gebruikt door onder meer publieke omroepen, scholengemeenschappen, banken, verzekeraars, een grote telecomdienstverlener, een jachtbouwer (Oceanco), bouwondernemingen, uitzendorganisaties, technisch dienstverleners, brancheorganisaties, woningcorporaties, gemeentes, accountantskantoren, MKB-ondernemingen en diverse andersoortige organisaties en ondernemingen. Een beknopt lijstje met enkele gebruikersorganisaties die in 2016 voor bizzerd kozen: • Canon http://canoncard.nl/testcard • Van Lanschot http://vanlanschotbusinesscard.nl/testcard • Area Wonen http://areacard.nl/testcard • VolkerWessel – Rottinghuis http://rottinghuiscard.nl/testcard • Achmea KCS http://kcscard.nl/voorbeeldkcs • MavoTien http://mavotiencard.nl/nick • Human Capital Card http://humancapitalgroupcard.nl/testcard • Beemster: http://beemstercard.nl/testcard • KONE LT: http://directie.konecard.com/testcard • KONE Admin: http://staf.konecard.com/testcard • Nibud: http://nibud.bizzerd.com/testcard Samenwerking bizzerd is het resultaat van intensieve synergie tussen twee succesvolle ondernemingen uit de creatieve industrie in de regio Utrecht: Initium in Utrecht (15 medewerkers) en Sabel Communicatie in Bilthoven (33 medewerkers). Het product is gedurende 3 jaar (door)ontwikkeld door Initium, dat het ook heeft geïmplementeerd bij de opdrachtgevers. Sabel Communicatie neemt de strategie, propositie en marketing voor zijn rekening. Samen zetten we bizzerd in de markt, met de ambitie om er een wereldwijd bekend fenomeen van te maken. Doorontwikkeling Stond bizzerd in april 2016 aan het begin van uitgebreide groeimogelijkheden, in april 2017 kunnen we constateren dat er daadwerkelijk sprake is van groei. In minder dan een jaar tijd konden we honderden individuele gebruikers en tientallen gebruikersorganisaties toevoegen. Daarmee krijgen we volop bevestiging voor de marktbehoefte. Nu is het zaak om in Nederland groeiversnelling voor elkaar te krijgen en in het buitenland door te breken.
Naam innovatie Papierloze, digitale visitekaartjes.
Beschrijving innovatie Met bizzerd wordt elk visitekaartje een persoonlijke mini-website, met daarop de openbare gegevens die iemand (persoonlijk of zakelijk, vanuit een organisatie) wil delen. Dat delen van het digitale visitekaartje gaat heel makkelijk en kan op vele manieren: - contactloos, door je telefoon bij die van de ontvanger te houden (via Near Field Communicatie (Android) of AirDrop (Apple). Je deelt bizzerd dan met 1 click. De ontvanger slaat jouw digitale visitekaartje met 1 click op, bijvoorbeeld in de contactenlijst van zijn telefoon. Zo heeft hij/zij in 1 click voortaan jouw gegevens bij zich. - Via e-mail, sms of WhatsApp: je verzendt dan de unieke url (domeinnaam) van jouw bizzerd. De ontvanger slaat jouw digitale visitekaartje met 1 click op, bijvoorbeeld in de contactenlijst van zijn telefoon. - Via de unieke QR-code van je bizzerd. De ontvanger scant deze code en slaat jouw digitale visitekaartje met 1 click op, bijvoorbeeld in de contactenlijst van zijn telefoon. Bovendien kunnen gebruikers (desgewenst) hun social media aan hun bizzerd koppelen (LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram), waardoor elk kaartje nog functioneler wordt. En ze kunnen documenten aan hun bizzerd koppelen: bijvoorbeeld cv, presentaties, brochures, prijslijsten, offertes. Hierdoor wordt bizzerd een persoonlijk presentatieplatform dat zeer geschikt is voor allerlei situaties. Zoals: beursdeelname, solliciteren, bezoeken van een banenbeurs, verkoopsituaties, etc. Bizzerd is gratis voor individuele gebruikers. Organisaties betalen 1 euro per gebruiker per jaar.
Website innovatie • www.bizzerd.com (algemene website van bizzerd) of http://app.bizzerd.com/s.php (online omgeving om je bizzerd te maken) of bizzerdcard.nl/peters (voorbeeld van een bizzerd)
Noodzaak en belang van deze innovatie Het bedrijfsleven gooit jaarlijks miljoenen papieren visitekaartjes weg. Meestal ook nog ongebruikt. Dit is niet alleen zonde van het geïnvesteerde geld, het is ook weinig duurzaam. Met bizzerd kunnen organisaties tot 90 procent besparen op de kosten van visitekaartjes. En ze zetten een stap vooruit met hun MVO-doelstellingen. Bovendien is bizzerd veel functioneler dan een papieren visitekaartje. Het is een effectieve representatietool met een breed scala aan gebruiksmogelijkheden voor iedere gebruiker uit de organisatie persoonlijk in te delen. Voordelen van bizzerd, het papierloze visitekaartje: - Je hebt altijd je visitekaartjes bij je. - Je kaartjes raken nooit op (onbeperkte voorraad). - Je voegt alle social media die je gebruikt of de organisatie wilt delen desgewenst toe aan je kaartje. - Je visitekaartje is altijd actueel. Gegevens kun je zo vaak updaten als je maar wilt (nooit meer herdrukken of met een pen gauw nog even je nieuwe telefoonnummer op je kaartje schrijven). - Delen van gegevens gaat makkelijk en vlot: contactloos neem je alle maar dan ook echt alle gegevens over in je Contactenlijst (nooit meer overtypen): adres, mail, telefoonnummers, alle socical media gegevens, zakelijke buttons en zelfs de foto wordt opgenomen. - Je spaart papier (en daarmee bomen), drukwerk en transport. bizzerd verlaagt CO2-uitstoot, grondstoffengebruik en verspilling ten opzichte van papieren visitekaartjes en is zodoende duurzamer. Het gebruik van bizzerd betekent een substantiële bijdrage aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). - Je kunt veel gegevens toevoegen, denk aan: cv, presentaties, offertes, brochures, prijslijsten, etc. - Je betaalt (bijna) niets meer voor visitekaartjes (gratis voor individueel gebruik, organisaties betalen 1 euro per gebruiker). Gebruik bij woningcorporaties bizzerd biedt zeer veel gebruiksmogelijkheden. Dat zorgt ervoor dat diverse organisaties er zelf nieuwe toepassingen mee creëren. Zo wordt bizzerd door woningcorporaties gebruikt om bij bewoners vooraf aan te kondigen dat er een monteur langs komt. In de vooraankondiging staat een afbeelding van het papierloze visitekaartje van de monteur. Bij het bezoek toont de monteur zijn papierloze visitekaartje. Gebruik bij scholen: bizzerd in het onderwijs Ons doel is om alle leerlingen in het voortgezet onderwijs hun eigen bizzerd te geven – als het mogelijk is geheel gratis – gefinancierd vanuit de commerciële activiteiten van bizzerd. Vanuit de onderwijsdoelstellingen moeten leerlingen zichzelf leren presenteren, onder meer tijdens eendaagse stages. Zij hebben daar echter nauwelijks ervaring mee. Met het onderwijspakket ‘Levensecht Leren’ startten we in mei 2016 met een pilot-school in Leidsche Rijn (Utrecht), waar we 25 leerlingen laten kennismaken met bizzerd in het onderwijs. Deze leerlingen (12-14 jaar) gingen 6 weken aan de slag met ‘Levensecht Leren’ en kregen van hun docent een toelichting op privacyaspecten van internet, Facebook, blogs, vlogs, etc. Ze leerden ook een eigen bizzerd aan te maken en te gaan gebruiken, delen en opslaan. Op deze bizzerd: naamschool.nl/leerlingnummer komen alleen openbare gegevens van de leerling. De leerling kan hier veel informatie zoals zijn/haar skills uitschrijven, eigen video’s naar linken, blogpagina’s verwijzingen maken en zelf zijn/haar eigen werkstukken pdf’s toevoegen. Na de pilot in 2016 krijgt het project in 2017 een vervolg.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Praktische, eenvoudig deelbare, gratis digitale visitekaartjes bestonden nog niet. Er zijn wel varianten, maar die zijn technisch complex, duur of hebben nauwelijks functionaliteit en slaan daardoor niet aan in de markt. Bestaande varianten hebben niet de praktische voordelen die bizzerd heeft. Ze hebben bijvoorbeeld de extra functies niet (delen en opslaan, de buttonfunctionaliteiten met zakelijk informatie). En de kosten zijn vele malen hoger in aankoop voor organisaties en het eigen onderhoud van de apps die moeten worden geüpdatet, minimaal elk jaar met een grote update of in een nieuwe taal moeten worden geprogrammeerd. De innovaties die bizzerd nieuw en origineel maken zijn: - Gratis voor individuele gebruikers (snelle groei in aantal gebruikers). - Makkelijk om te maken, laagdrempelig (via www.bizzerd.com). - Eenvoudig om te gebruiken: delen via e-mail, sms, WhatsApp, QR-code of Near Field Communication. - Praktisch en onderscheidend, dankzij de mogelijkheid om aanvullende informatie aan je bizzerd te koppelen (cv, presentaties, offertes, brochures, prijslijsten, etc.).

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO