Culidelight BV

Webshop voor gezonde maaltijden

Voorbeeld maaltijd met rijst, kerrueschotel en boontjes

Bedrijfsnaam Culidelight BV
KvK Nummer 64123464
Website www.culidelight.nl
Beschrijving onderneming Culidelight is een nieuw, verrassend en innovatief franchise concept in Nederland. Door de vergrijzing, het bewust gezonder willen eten, de individualisering, het tegen gaan van voedselverspilling en de participatiestaat is er een overduidelijke behoefte aan een nieuwe vorm van duurzaam eten en aan een alternatief van het huidige voedselaanbod. Culidelight introduceert als eerste in Nederland een retailconcept waarbij 1, 2 en 4 persoonsdiepvriesmaaltijden en componenten worden verkocht. Deze kenmerken zich door een authentieke, trendy en gezonde uitstraling voor jong en oud. De winkels zijn een one-stop-shop formule waar borrelgarnituur, diepvriesvoorgerechten, diepvrieshoofdgerechten, diepvriesnagerechten en wijnen kunnen worden gekocht. De klant heeft met Culidelight een ruime keuze uit diverse maaltijden (bij start 45) van verschillende landen, streken en verschillende culturen waarbij ook steeds het assortiment gewisseld zal worden. Tweeverdieners met kinderen, drukke eenoudergezinnen, actieve 50 en 65 plussers die willen genieten van ieder moment van de dag en niet iedere keer willen inkopen, voorbereiden en koken hebben met Culidelight een eerlijk en heerlijk alternatief vanaf nu in de diepvries liggen. Binnen 7 minuten uit de magnetron of binnen 45 minuten uit de oven heeft men restaurantkwaliteit gerechten binnen een handomdraai op tafel staan, voor het gezin, de familie of gezellig met vrienden. Culidelight is opgezet als netwerkorganisatie waarbij professionals en specialisten (indien noodzakelijk) verschillende taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden krijgen in hun vakgebied om Culidelight te laten groeien. Deze partnerconstructie zorgt voor lage kosten en een efficiënte en effectieve "lean and mean" organisatie. De productontwikkeling van Culidelight is oneindig hoog aangezien er voortdurend aanpassingen gedaan kunnen worden aan de menu's en het assortiment. Zo kunnen sterrenchefs worden uitgenodigd om speciale maaltijden te maken. Ook kunnen de distributiekanalen en afzetmarkten worden aangepast aan de behoefte. In de toekomst worden ook biologische, glutenvrije, vetarme (<14gram), (meer) vegetarische, lactosevrije, caloriearme (< 400 kcal) en zoutarme (natrium) maaltijden verkocht.
Naam innovatie Webshop voor gezonde maaltijden
Beschrijving innovatie De maaltijden worden ambachtelijk gekookt met traditionele recepten en zoveel mogelijk eerlijke ingrediënten en streekproducten (ook als ze uit het buitenland moeten komen). De maaltijden worden dan geportioneerd naar 1, 2 en 4 persoonsmaaltijden en in een shockfreezer, in zeer korte tijd teruggebracht naar een kerntemperatuur van 2°C graden. Hierna worden de maaltijden geseald en door middel van de shockfreezer ingevroren naar - 40°C graden. Door deze techniek worden alle essentiële voedingswaarden zoals mineralen en vitamines behouden, worden er geen waterkristallen gevormd en is de maaltijd langdurig houdbaar in de vriezer. Dit doen we gecontroleerd i.s.w.m. TNO en de WUR. De maaltijden worden besteld via de webshop en in het distributie centrum worden de maaltijden gesorteerd voor de verzending en dan verpakt in droogijs. Hierdoor is er gegarandeerd temperatuur van de verzending van - 24 graden gedurende 48 uur. Om de maaltijden tijdens het transport op de juiste temperatuur te houden wordt een geïsoleerde verpakking gebruikt, waarin droogijs wordt toegevoegd. Droogijs is de vaste vorm van kooldioxide. Het heeft een temperatuur van -78°C. Het is een heel effectief koelmiddel en wordt hiervoor veel gebruikt. Na smelten verdwijnt de kooldioxide als gas. Er blijft in tegenstelling tot bij gewoon ijs, geen water achter dat de maaltijden nat zou maken. Tijdens het verzenden zal het meeste droogijs verdwijnen. Je treft dan lege verpakkingen aan. Als het droogijs verdwenen is zullen de maaltijden nog lang bevroren zijn.
Website innovatie
Noodzaak en belang van deze innovatie 1. Trends: Culidelight ziet de volgende lange termijn trends in de markt: • vergrijzing: in 2025 is 22% van de bevolking (3,4 miljoen) ouder dan 65 jaar • gezonde leefstijl: mensen zijn zich bewuster van een gezonde levensstijl en gezonde maaltijden (verkeerde E-nummers, conserveringsmiddelen, kunstmatige kleurstoffen, smaakversterkers, toevoegingen en (verzadigde)vetten etc.) • groei aantal 1 oudergezinnen: in 2025 zijn er in totaal 3,3 miljoen alleenstaande gezinnen, dit is een groei van 19% • voedselverspilling: 15% van het eten wordt weggegooid, dit is 50 kilo per jaar per persoon en kost € 150 per jaar, de totale verspilling in de gehele voedselketen is € 4,4 miljard in Nederland • vertrouwenscrisis voedingsindustrie: door de plofkippen, salmonellabacterie in zalm en kip, de paardenvlees affaire en de fraude van het Beter Leven-kenmerk etc. is er grote scepsis onder de consumenten • individualisering: personen staan meer als individu dan als groep in de samenleving • participatiestaat: de overheid heeft een transitie van een verzorgingsstaat naar een participatiestaat aangekondigd, wat betekent dat iedereen verantwoordelijkheid voor elkaar moet nemen 2. Visie: Op basis van de trends ziet Culidelight een nieuwe groeiende behoefte aan een eerlijke, gezonde en verantwoorde manier van het consumeren van gemaksmaaltijden waarbij het uitgangspunt met name ligt op authentiek, lekker en "waar voor je geld". 3. Missie: Culidelight heeft zich op de lange termijn verbonden aan het verkopen van authentieke, trendy en gezonde diepvriesmaaltijden voor jong en oud.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel In het buitenland: Amerika, Aziatische landen, Engeland, Frankrijk en bijvoorbeeld Canada worden er al jaren diepgevroren maaltijden en maaltijd componenten verkocht via webshops en verstuurd via pakket diensten. Deze methode van commercie, webshop voor vriesverse gezonde maaltijden, bestaat nog niet in Nederland en is daarom nieuw, uniek, innovatief, verrassend en baanbrekend.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius Logo Capgemini NLO logo
Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland Logo TNO Logo Nijenrode Business Universiteit