Voorkeur BV

Concept test winkel voor versproducten

Interieur van de concept store

Bedrijfsnaam Voorkeur BV
KvK Nummer 62893130
Website www.voor-keur.nl
Beschrijving onderneming Over VoorKeur De mening van de consument telt Wist je dat Nike klanten de mogelijkheid biedt sportschoenen te personaliseren? Dat Lego haar fans oproept om eigen creaties in te sturen? Bedrijven doen dit om inzicht te krijgen in de smaak en voorkeuren van haar klanten. Deze vorm van onderzoek wordt ‘customer connection’ genoemd. Voor de verssector is deze vorm van onderzoek nu ook beschikbaar: de conceptstore VoorKeur. Meerdere aanbieders tegelijk kunnen hun nieuwe producten en concepten direct testen bij de consument. De deelnemers krijgen inzicht in de voorkeur van de consument ten aanzien van hun product. Iedere maand worden nieuwe producten en concepten gepresenteerd in de conceptstore. Consumenten krijgen de kans om producten die nog niet op de markt geïntroduceerd zijn, te zien, proeven, voelen ruiken en… te kopen.
Naam innovatie Concept test winkel voor versproducten
Beschrijving innovatie Om representatief versproducten/concepten praktisch, snel en betaalbaar te testen en uit handen te nemen is testwinkel Voorkeur opgericht, waarin voor meerdere concepten/producten tegelijk wordt getest bij de winkelende consument in zijn/haar normale winkelhabitat. Voorkeur is een hippe, maar min of meer normale winkel, waarin wordt verkocht en getest. Het testen gaat via tablets bij ieder te testen item. De resultaten gaan meteen 'in the cloud', waardoor dit op afstand live kan worden gevolgd en zo nodig bijgestuurd. Voorkeur neemt alles uit handen en levert na afloop een handzaam en zeer leesbaar rapport op, aangevuld met aanbevelingen.
Website innovatie https://www.facebook.com/VoorKeur-548653585235059/?fref=ts
Noodzaak en belang van deze innovatie n de agrosector is het veelal niet gebruikelijk om nieuwe producten, concepten en labels vooraf te testen bij de eindgebruiker, vaak de consument. Veel producten worden aanbodsgedreven, met alle gevolgen van dien, in de markt gezet/geduwd.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Dergelijk praktijkonderzoek voor versproducten in de vorm van een conceptwinkel op steeds wisselende (pop up) locaties is uniek, want dit bestaat in deze vorm niet. Bovendien is deze vorm van onderzoek voor de agrosector volstrekt nieuw.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO