Vicus

WebVisitAnalyser: optimale leadkwalificatie en informatie over bestaande klanten

Bedrijfsnaam Vicus
KvK Nummer 32105890
Website www.vicus.nl
Beschrijving onderneming Vicus is expert in implementatie en integratie van Customer Relationship Management (CRM) en e-commerce oplossingen (webshops). Oftewel: Vicus is deskundig op het gebied van ICT die draait om klanten. Vicus adviseert sinds 2003 bedrijven bij het kiezen van de 'juiste' software, koppelt deze aan bestaande ICT-systemen en zorgt ervoor dat alle klantgerichte processen vlekkeloos verlopen. Als geen ander verbindt Vicus technologie, kennis en ervaring in dit proces. Hiermee ondersteunt Vicus het succes van bedrijven. Vicus helpt (met name kleine tot middelgrote) bedrijven bij het verbeteren van hun verkoop, marketing en klantenserviceprocessen
Naam innovatie WebVisitAnalyser: optimale leadkwalificatie en informatie over bestaande klanten
Beschrijving innovatie Diverse tools beweren goede leads (potentiële klanten) voor bedrijven te genereren. Geen enkel ander systeem geeft bedrijven echter een betere inzicht in de kwaliteit van geautomatiseerde leads en het online gedrag van dan de WebVisitAnalyser van Vicus. De WebVisitAnalyser is namelijk een systeem die de individuele webbezoeker direct herkent bij bezoek, met als voorwaarde dat deze is geregistreerd in het vtiger CRM systeem. Het systeem bouwt automatisch een actueel profiel van de bezoeker op: leadscore, interesses, kredietscore, branche, fase in het aankoopproces en het aantal medewerkers wordt inzichtelijk gemaakt. De WebVisitAnalyser levert bedrijven (alleen B2B) zo direct bruikbare 'kwalificatie-informatie'. De WebVisitAnalyser zorgt er zo voor dat bedrijven prioriteit kunnen geven aan de meest kansrijke leads en klanten. Met de WebVisitAnalyser in combinatie met vtiger CRM (en Magento, King en of Exact) stelt Vicus bedrijven in staat hun doelstellingen te realiseren zoals meer omzet, betere klanten, lagere kosten, tijdbesparing en een hogere klantwaarde. Immers, met de WebVisitAnalyser wordt tijd en geld besteed aan de juiste leads en klanten. Ook verkrijgen bedrijven met de WebVisitAnalyser optimaal inzicht in de specifieke wensen van hun leads en klanten en ook signalering van de fase waar zij zich in het verkooptraject (ook wel salesfunnel genoemd) bevinden. Hierdoor kunnen de marketing- en salesactiviteiten beter worden afgestemd op de individuele lead en klant.
Website innovatie http://www.webvisitanalyser.nl
Noodzaak en belang van deze innovatie Vrijwel elk bedrijfwil voorkomen om nog langer (te)veel tijd te steken in en geld te spenderen aan niet winstgevende leads en klanten. Er is in de markt een merkbaar grote vraag onder bedrijven naar een tool die zorgt voor automatische kwalificatie van leads en prospects en profilering van bestaande klanten. De WebVisitAnalyser springt in op deze behoefte; het zorgt voor deze automatische kwalificatie en profilering van leads en klanten. Met de WebVisitAnalyser in combinatie met vtiger CRM systeem zorgt Vicus ervoor dat bedrijven effectiever en efficiënter kunnen werken in het verkoop - en after sales traject. Er is geen sprake meer van tijd- en geldverspilling. Vicus draagt met deze innovatie verder bij aan het verbeteren van marketing, verkoop en marketingoprocessen binnen bedrijven. (Bij een voorbeeldcase heeft het bedrijf ongeveer 30% van zijn salestijd bespaard doordat het bedrijf zich nu niet meer focust op bedrijven die: qua omvang en omzetbijdrage te klein zijn, actief zijn in de voor het bedrijf verkeerde branches, een negatieve kredietscore hebben, en / of te ver weg gevestigd zijn. 1.De WebVisitAnalyser is gespecialiseerd in Nederlandse bedrijven 2. Optimaal inzicht in de kwaliteit van leads en klanten door automatische 'profielopbouw' 3. Bedrijven kunnen direct zien waar business te halen valt 4. Profilering van leads en klanten is direct te volgen in vtiger CRM en kan continue worden uitgebreid 5. Efficiency: bedrijven kunnen tijd besteden en geld spenderen aan de 'juiste' leads en klanten 6. Marketing - en salesactiviteiten kunnen in elke fase van het verkoopproces / after sales traject beter worden afgestemd op de (individuele) behoeftes van leads en klanten 7. Hierdoor toename in klanttevredenheid en verhoogde kans op succesvolle verkooptrajecten bij leads.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel 1. Speciaal ontwikkelt voor de Nederlandse markt 2. Direct automatische leadkwalificatie en klantprofilering 3. Bedrijven zien direct waar wel en geen business te halen valt door koppeling met CRM systeem. 4. Klant- en lead profielen kunnen naar eigen inzicht worden uitgebreid middels koppelingen met gegevens uit financieel/administratieve pakketten en webwinkels 5. WebVisitAnalyser helpt beslissingen makkelijker maken (welke leads/klanten wel en niet te benaderen en welke marketingactiviteiten wel en niet uit te voeren) 6. WebVisitAnalyser zorgt dat bedrijven geen tijd meer steken in niet rendabele leads en klanten 7. Nieuwe zienswijze op de effectieviteit van (online) marketing campagnes. Ook deze worden gewogen op hun werkelijke bijdrage. 8. Stimulerend effect op de samenwerking tussen marketing en verkoopteams.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO