Bynder BV

Bynder is de eerste Branding Automation marketingsoftware.

Bedrijfsnaam Bynder BV
KvK Nummer 852394512
Website www.getbynder.com
Beschrijving onderneming Het Nederlandse softwarebedrijf Bynder is in 2010 opgericht en heeft nu 5 internationale kantoren in Amsterdam, Rotterdam, Londen, Barcelona en Boston. Bynder heeft een jaarlijkse groei van 300%, 180 medewerkers en ruim 350 klanten in meer dan 50 landen. Klanten van Bynder zijn onder meer KLM, Puma, Spotify, TomTom en Eventbrite. De start-up Bynder hecht veel waarde aan de cultuur van het bedrijf. De briljante, doch nuchtere CEO Chris Hall voert dit op verschillende manieren door. Zo biedt Bynder onder meer een ongelimiteerd vakantiedagenbeleid voor medewerkers, dagelijks gratis lunch op kantoor, borrels en trainingsmogelijkheden. Nog belangrijker is dat het bedrijf innovatie aanmoedigt door de medewerkers nieuwe ideeën en tools te laten testen, ervan te leren en ze nog verder te ontwikkelen. Een andere kernwaarde van het bedrijf is duurzaamheid op 2 fronten. De eerste duurzaamheid belofte is om het bedrijf alleen te laten groeien waar het nodig is. Geen hypergrowth, maar een duurzame groei om het bestaan van het bedrijf in de toekomst te kunnen garanderen. De andere duurzaamheid belofte is gericht op het milieu. Ons kantoor werkt zoveel mogelijk zonder papier. In Amsterdam printen we bijvoorbeeld niet meer dan 20 pagina’s per week. Ook gebruiken we zo weinig mogelijk energie. Om meer te lezen over onze waarden en om kennis te maken met het hele team, ga naar www.getbynder.com/nl/bedrijf/over-ons/
Naam innovatie Bynder is de eerste Branding Automation marketingsoftware.
Beschrijving innovatie Marketeers zien een exponentiele groei in de vraag naar content, welke ze nu kunnen managen via Bynder. Bynder is een combinatie van Digital Asset Management, Marketing Resource Management en Workflow Management. Bynder is de eerste Branding Automation marketingsoftware. De software helpt marketingteams bij het opzetten van en samenwerken aan campagnes, welke vervolgens direct online gepubliceerd kunnen worden. De oplossing is wereldwijd toegankelijk, waardoor teams altijd en overal campagnes kunnen bewerken en goedkeuren via de Workflow module. Bynder is beschikbaar in 14 talen, waaronder Arabisch, en wordt in meer dan 50 landen gebruikt. Andere functionaliteiten van de software zijn een projectbudget management, ROI analyse van campagnes en een content hub waar marketeers merk gerelateerde content kunnen creëren en publiceren. De marketingsoftware heeft verschillende strategische integraties en plug-ins, waaronder met Salesforce, Marketo, Drupal, WordPress, Shutterstock, SAP, Amazon en Oracle. Bynder heeft 6 kernbeloften: merk consistentie, agility, efficiëntie, integratie, schaalbaarheid en meetbaarheid. Bekijk onze 2 minuten durende introductie video: https://youtu.be/Waw3ugPDPFg Deze case study video laat zien hoe onze klant Icelandair Bynder gebruikt: https://youtu.be/qQr3B6ofxDU Overzicht van de functionaliteiten: De Digital Asset Management (DAM) module van Bynder is de ideale tool om al je digitale media te centraliseren, organiseren en delen. Bynder’s Digital Asset Management is makkelijk te gebruiken en zeer veelzijdig waardoor het werken met digitale media en het samenwerken met collega’s een stuk eenvoudiger wordt. Omdat het werken met digitale bestanden tegenwoordig de standaard is in marketing, hebben we gebruiksvriendelijkheid op de eerste plaats gezet. Bynder’s Marketing Projectmanagement module maakt communicatie en samenwerking met interne en externe partijen vanaf één centrale plek mogelijk. Eindeloze review- en goedkeuringsrondes zijn niet langer noodzakelijk, waardoor het creëren van nieuwe media veel efficiënter wordt. Daarnaast kun je processen en workflows eenvoudig stroomlijnen door aan te geven welke medewerker verantwoordelijk is voor welk project en welke taken nog open staan. Brand Identity Guidelines: Consistentie is key in het creëren van een sterk merk. Met een interactieve stijlgids houd je je medewerkers en partners op de hoogte van je brand identity guidelines. Deze richtlijnen kun je eenvoudig zelf creëren, aanpassen en gebruiken om het verhaal achter je merk te beschrijven en om lettertypes, logo’s en tone of voice toegankelijk te maken voor iedereen. Met Bynder’s Web-to-Print module kun je print en online media via je webbrowser creëren. Professionele designers of gecompliceerde, dure lay-out tools zijn niet langer nodig. Het maken van nieuwe visitekaartjes, nieuwsbrieven, advertenties en banners is nu binnen een paar seconden gebeurd. Door het gebruik van vooraf vastgestelde templates kun je kosten verminderen en bestel- en levertijden verkorten. Advertentiemateriaal is een essentieel onderdeel van je merkcommunicatie, maar het verwerken van orders en het daadwerkelijk versturen hiervan kan de betrokken afdelingen behoorlijk wat energie kosten. Met name het controleren van de voorraad en het afhandelen van bestellingen is tijdrovend. Bynder’s Brand Store module biedt hier uitkomst; de Brand Store is een centraal platform waar salescollega’s, marketing managers en resellers eenvoudig promotieartikelen kunnen bestellen.
Website innovatie https://youtu.be/e9_X-NRV5ck
Noodzaak en belang van deze innovatie Met Bynder zal wereldwijde miscommunicatie in marketingteams niet langer voorkomen en zal er minder tijd en geld besteed worden aan het creëren van campagnes. Bynder, winnaar van Deloitte’s Fast 50 Rising Star award in 2015, helpt marketeers met het bereiken van wereldwijde merkconsistentie door de creatie, cultivatie en consumptie van digitale assets mogelijk te maken vanuit één centrale plek. Met de immer toenemende vraag naar marketing content is het belangrijk dat teams hun workflows, wereldwijde samenwerking en goedkeuringsprocessen stroomlijnen. Bynder is het eerste bedrijf dat de drie stappen van creatie, cultivatie en consumptie samenbrengt. Dit betekent dat waar je team zich ook bevindt, iedereen hetzelfde consistente merk imago uitdraagt.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Volgens een recent onderzoek zal de DAM-markt in 2020 zo’n 9,1 miljard waard zijn. Bynder biedt niet alleen een geweldige DAM-ervaring, maar zit ook vol andere gebruiksvriendelijke functionaliteiten. Hoewel Bynder het eerste bedrijf is dat creatie, cultivatie en consumptie samenbrengt, bieden we bedrijven meer dan alleen de mogelijkheid om hun digitale assets op te slaan en te delen; digitale mediabestanden kunnen ook eenvoudig binnen de portal bewerkt worden, we hebben de meest intuïtieve en gebruiksvriendelijke branding automation oplossing en we zijn de eersten die directe online publicatie, op onder meer social media, websites en binnen de brand store, mogelijk maken. De gebruikerservaring is geweldig, hetgeen Bynder het meest intuïtieve en gebruiksvriendelijke systeem maakt. Veel van de directe concurrentie heeft ingewikkelde, gedateerde, niet-gebruiksvriendelijke software. Bynder onderscheidt zich hierin duidelijk van concurrenten.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO