BrandNewGame bv

SpeedBack

Bedrijfsnaam BrandNewGame bv
KvK Nummer 61787647
Website www.brandnewgame.nl
Beschrijving onderneming BrandNewGame is een organisatie die verandering in beweging brengt door het toepassen van gamification en serious games. Deze veranderingen kunnen te maken hebben met zowel mensen als processen en worden in alle lagen van organisaties ingezet.
Naam innovatie SpeedBack
Beschrijving innovatie Vanuit de gedachte ‘use your own mobile device’ heeft BrandNewGame met haar partners voor een grote speler op de telecom markt een mobiel intern leer-platform ingericht. Daarop draait de ‘gami ed app’ die medewerkers in de winkels stimuleert feedback te geven. Tijdens of na verkoopgesprekken beantwoorden medewerkers een mix van gesloten en open vragen en spelen daardoor badges vrij. Fun en functioneren gaan hierbij hand in hand. In de Speedback app kunnen medewerkers direct starten vanaf de fase waarin het verkoopgesprek zich bevindt. Medewerkers kunnen elkaar eenvoudig feedback geven via sliders, sterren en tekstuele input. Zo wordt eenvoudig en snel relevante data opgebouwd om te sturen op gedrag. Medewerkers worden via challenges in de app uitgedaagd en beloond voor hun actief gedrag door middel van badges.Store managers kunnen de activiteiten van hun medewerkers eenvoudig bijhouden en de feedback lezen die onderling is gegeven. Zo kan er altijd worden bijgestuurd en worden medewerkers naar een hoger niveau getild.
Website innovatie
Noodzaak en belang van deze innovatie De retail markt gaat steeds meer werken met een model waarbij store managers niet langer een winkel onder zich hebben maar meerdere. Dit vereist dus een hogere mate van zelfsturing van het personeel in de winkels. Waar de winkelmanager eerder meer op de winkelvloer stond en zijn personeel feedback kon geven, is deze nu steeds meer achter de schermen aan het werk. Feedback geven blijkt voor de jonge doelgroep echter lastig, terwijl dit noodzakelijk is voor de ontwikkeling. Door een laagdrempelige app te ontwikkelen, die ondersteunt wordt door gamification elementen, wordt de doelgroep uitgenodigd om zichzelf steeds verder te ontwikkelen. Doordat de winkel manager inzicht heeft in de feedback die gegeven wordt houdt deze nog steeds een vinger aan de pols en verliest hij/zij niet de binding met het winkel personeel.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Feedback wordt doorgaans face to face gegeven of lang opgespaard voor functioneringsgesprekken. Een laagdrempelige app die medewerkers uitnodigt om ook elkaar feedback te geven bestond nog niet, ook het gamification aspect is uniek in deze.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO