Deterra.nl

Deterra.nl

groente

Bedrijfsnaam Deterra.nl
KvK Nummer 57320977
Website www.deterra.nl
Beschrijving onderneming Deterra is een online platform dat de voedselketen transparant maakt door directe verbinding te leggen tussen consument en producent.
Naam innovatie Deterra.nl
Beschrijving innovatie Uit onderzoek van Wageningen Universiteit blijkt dat 60% van consumenten bereid is lokale producten van boeren en tuinders te kopen, terwijl slechts 20% van de consumenten dit daadwerkelijk doet. De belangrijkste drempels die worden genoemd zijn "de afstand van de stad naar het platteland" en het "beperkte assortiment van individuele boerderijwinkels". Uit recentelijk onderzoek blijkt dat 37% van de consumenten denkt online levensmiddelen te gaan kopen in 2020. Dit betekent voor de foodmarkt de komende jaren een significante kanaalshift naar online. De propositie van Deterra geeft invulling aan beide behoeften door producten van meerdere lokale boeren en tuinders gezamenlijk online aan te bieden met afhaalmogelijkheden in de stad en de eigen boerderijwinkel. Huidige aanbieders van lokale producten zijn sterk gefragmenteerd: individuele boerderij (web)winkels, offline spelers en (biologische) webwinkels. Deterra is een online platform dat de voedselketen transparant maakt door directe verbinding te leggen tussen consument en producent. De innovatie bevat een aantal kenmerken: 1. Nieuwe klanten en gebruikers worden verkregen via Google. Gebruikers komen veelal op de site na het ingeven van zoekwoorden(combinaties) via Google die zijn gerelateerd aan productkenmerken (bijv. biologisch) of producten (bijv. vleespakket). 2. Biodiversiteit blijft gehandhaafd, omdat online een oneindig aantal lokale (niche) producten en merken kan worden aangeboden. 3. Gemak: lokale agrifood producten kunnen 24/7 worden besteld via website, tablet of mobiel. Het Deterra platform biedt one-stop-shop voor local food.
Website innovatie
Noodzaak en belang van deze innovatie De Nederlandse voedingsmarkt is 55 Miljard euro groot. Via 3 inkooploketten wordt voor het overgrote deel bepaald wat er bij de consument op tafel komt. De verwachtingen voor 2020 zijn dat 37% van de consumenten verwacht online food te kopen en dat 10-20% van de markt zal worden vertegenwoordigd door local food. De doelgroep is de bewuste eter, die sterk let op de gezondheids- en duurzaamheidsaspecten van voeding. De doelgroep is van mening dat gezonde, verse voeding met een duidelijke herkomst bijdraagt aan een gezond lichaam.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Huidige aanbieders van lokale producten zijn sterk gefragmenteerd: individuele boerderij (web)winkels, offline spelers en (biologische) webwinkels.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiƫle Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO