RetailBOOSTING / Byloca

BYLOCA

RetailBOOSTING biedt de helpende hand met de in eigen bedrijf ontwikkelde e-marketing / e-commerce tools:
http://www.retailboosting.nl
http://www.byloca.nl
http://www.bedrijventelefoonboek.nl
http://www.volgenwinspel.nl

Byloca Consumenten App
Byloca Office App (voor ondernemers)

Promotiefilm RetailBOOSTING:
https://youtu.be/HU3219iyJpg

Promotiefilm Byloca:
https://youtu.be/iR5jatelPXw

Bedrijfsnaam RetailBOOSTING / Byloca
KvK Nummer 60654791
Website www.byloca.nl
Beschrijving onderneming Onze missie: Consumenten en ondernemers weer samenbrengen. RetailBOOSTING is een samenwerkingsorganisatie waar zelfstandige ondernemers, stichtingen en verenigingen zich sterk maken voor het behoud van het klein ondernemerschap waarbij de focus ligt op de detailhandel, horeca en dienstverleners (zzp-er). Hiervoor ontwikkelt RetailBOOSTING landelijk een netwerk van Byloca-Servicepunten. Wij geloven dat de huidige zelfstandige ondernemer alleen bestaansrecht heeft indien deze zijn bedrijf zowel off- als online onder de aandacht brengt van de consument. We geloven oprecht dat ondernemers behoefte hebben aan een persoonlijke, maar ook aan een gezamenlijke profilering op het internet. Ze zijn bereid om samen te werken, maar hebben geen idee hoe dit vorm te geven.
Naam innovatie BYLOCA
Beschrijving innovatie Byloca (buy local) heeft de 5 belangrijkste zaken die een ondernemer van deze tijd nodig heeft op internet samengevoegd. Voor de moderne, vooruitstrevende en toekomstgerichte ondernemer heeft BYLOCA programma’s ontwikkeld waarmee ze gemakkelijk e-commerce kunnen bedrijven: “e-commerce in broekzakformaat” (Byloca Office-app). Elke ondernemer opereert feitelijk standalone. Men is bezig met het in de markt zetten van het eigen bedrijf. De programma’s gaan uit van vijf belangrijke speerpunten: 1. ontwikkelen van een eigen online klantenbestand en bestand van volgers 2. online lokaal / regionaal adverteren met een landelijk bereik 3. transparantie middels digitale etalage, menukaart en dienstenpakket 4. reserveer- en bestelmogelijkheid 5. statistieken om processen te kunnen volgen Inzet hierbij is om, volledig onafhankelijk van derden, in contact te komen met de beoogde doelgroep. Dit vergt ondernemerschap, dit vergt een inspanning van de ondernemer. Zodra ondernemers met BYLOCA gaan werken wordt alles wat de ondernemers adverteren samengevoegd op een of meerdere gezamenlijk platforms (Local Based). Hierop worden alle aanbiedingen, advertenties, diensten, digitale etalages en menukaarten getoond. De samenvoeging vindt plaats op de BYLOCA-site, BYLOCA-app, stadssite, gemeentesite én m.b.t. de eigen producten of diensten op de eigen site. Vooral de gezamenlijke platforms met een uitstekende zoekfunctionaliteit worden dermate groot dat ze echt interessant worden voor de consument. BYLOCA wil samen met ondernemers “de nieuwe winkelstraat” creëren. Zowel digitaal als fysiek. Een winkelstraat met meer samenhang tussen de retail onderling, de retail en de horeca én retail, horeca en dienstverlening (ZZP-er). Van Kooten en De Bie konden dit voortreffelijk omschrijven: "Samen voor ons eigen". Voordelen Byloca: - tijd besparend - geld besparend - omzet verhogend - online vindbaar En zeker zo belangrijk: - de omzet/winst is 100% voor de ondernemer! Daarnaast ontwikkeld de ondernemer meer kennis op het gebied van internet en e-commerce.
Website innovatie
Noodzaak en belang van deze innovatie Vanwege de sluiting en/of het faillissement van veel winkels en bedrijven lopen in steden en dorpen winkelcentra leeg. Ze verliezen hun dynamiek en veelzijdigheid en worden minder aantrekkelijk en daardoor minder leefbaar. De lokale ondernemer ervaart steeds meer de dreiging van het internet, de pure players en de internationale ketens. Steeds minder ondernemers beginnen een winkel of nemen een bestaande winkel over. Met byloca vindt de consument de weg weer terug naar de winkel of het bedrijf omdat deze de zelfstandige ondernemer tijdens het oriëntatieproces op het internet weer weet te vinden. Daarnaast probeert RetailBOOSTING / Byloca invulling te geven aan het vacuüm dat belangenorganisaties als Hoofdbedrijfschap Detailhandel en Bedrijfschap Horeca & Catering hebben achtergelaten.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Op dit moment is er geen enkele e-commerce tool voor handen waarmee de ondernemer vanuit één CMS alles zelf kan regelen. De deelnemende ondernemer heeft met Byloca alle regie zelf in eigen hand en is niet meer afhankelijk van derden. De programma's zijn te bedienen vanuit de desktop, maar ook met de tablet en smartphone (Byloca Office-App). De ondernemer kan op elk gewenst van de dag advertenties plaatsen, werken aan zijn klantenbestand, de digitale etalage uitbreiden, de digitale menukaart aanpassen, reserveringen afhandelen en reageren op bestellingen. Elk rustig moment in de dag kan gebruikt worden om de eigen producten en diensten onder de aandacht te brengen van de consument. Adverteren is nog nooit zo gemakkelijk geweest én nog nooit zo goedkoop!

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO