INK Strategy

Visual Thinking

Bedrijfsnaam INK Strategy
KvK Nummer 56310307
Website inkstrategy.com
Beschrijving onderneming INK Strategy is een visual design consultancy, gevestigd in de Amsterdam. INK is opgericht in 2013 en inmiddels zijn we uitgegroeid tot een onderneming met 8 man. We gebruiken enerzijds design thinking in change management, anderzijds technologische innovaties om dit meetbaar te maken.
Naam innovatie Visual Thinking
Beschrijving innovatie Wij geloven in visueel denken. Één van de eerste dingen die we geleerd hebben op onze studie industrieel ontwerpen (TU Delft) is het gebruiken van schetsen en tekenen, als tool om een denkproces te versnellen. Beelden zeggen veel meer dan woorden, door je ideeën uit te tekenen worden ze voor iedereen begrijpelijk, en is het mogelijk om ze op een heldere manier te presenteren en er over te communiceren. Waar dit tijdens de studie voornamelijk werd toegepast op het ontwerpen van nieuwe producten en services, passen we deze tool nu in de business toe. We helpen bedrijven met het herstructureren van hun complexe business issues. Als consultants zitten we precies tussen het structureren en communiceren van deze content. We versnellen het denkproces van bedrijven door ze te challengen in het creëren van de strategische content. Door juist de meest abstracte processen (strategieën, missies/visies, verandertrajecten) uit te tekenen, zie je in een oogomslag wat de samenhang is tussen de aspecten, en waar de gaps zich bevinden. We creëren engagement in de organisatie door het uitrollen van een eenzijdig verhaal. Door op een laagdrempelige manier naar de bigger picture van de verandering te kijken, zal deze voor iedereen begrijpelijk zijn, en zal de doelgroep de verandering sneller omarmen. Naast het katalyseren van change willen wij door middel van technologie, interactie uitlokken met de mensen die geraakt worden door een verandering. Hierdoor wordt het succes van verander-initiatieven kwantificeerbaar en dus te meten.
Website innovatie
Noodzaak en belang van deze innovatie In een steeds sneller veranderende, en door technologie gedreven, wereld hebben bedrijven te maken met steeds complexe problemen. Daarom zijn ze genoodzaakt om hun strategie continu bij te sturen, en manieren van werken te veranderen. Om hierin te slagen is het van groot belang dat de werknemers veranderingen omarmen. Hierin neigen managementteams naar het communiceren van zo veel mogelijk informatie (ieder detail wordt uitgelicht). We zien dat deze manier van communiceren niet het gewenste effect heeft. Omdat mensen verdrinken in deze details, en niet de bigger picture zien, zullen ze de verandering ook veel minder snel omarmen, en kost de implementatie veel meer tijd en geld. Wij geloven dat deze communicatie veel leuker en uitdagender kan. Dit bereiken we door beelden aan de woorden te koppelen. Ons proces daagt management teams uit om op een hele andere, conceptuele, manier naar de content te kijken. Wij ontwerpen de bigger picture, waarmee ze in staat zijn om het verhaal op precies dezelfde manier te vertellen. Kort, krachtig en volledig. Door onze visualisaties op een gewenste manier uit te rollen blijft het verhaal veel beter blijft hangen. De doelgroep zal de verandering nu wel begrijpen, door de samenhang te zien, en dit daarom veel sneller omarmen. Om nog meer inzicht te krijgen in het engagement-proces zijn we bezig om producten te ontwikkelen die interactie uitlokken. Dit stelt de doelgroep in staat om op een speelse manier door de strategie te lopen, de verschillende aspecten te ontdekken, en hier feedback op te leveren.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Teken-technieken om verhalen te visualiseren en communiceren, wordt al sinds mensenheugenis uitgevoerd (denk aan holbewoners die rotsschilderingen maakten om aan te geven hoe je moest jagen, welke besjes giftig zijn, etc.). Dit an sich is dus niet heel innovatief. Het toepassing van design thinking technieken in de business is dat wel. Maar de daadwerkelijke innovatie zit in het kwantificeerbaar maken van de impact die de change heeft. Door met technologische middelen interactie met de gewenste doelgroep uit te lokken kunnen bedrijven in de toekomst meten hoe succesvol hun verandering is. Dit geeft ze veel meer controle, en stelt ze in staat om tijdig bij te sturen. Denk hierbij aan bijv. interactieve websites en applicaties.

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO