FLEX/theINNOVATIONLAB

DesignGame®

DesignGame® van FLERX/theINNOVATIONLAB

Bedrijfsnaam FLEX/theINNOVATIONLAB
KvK Nummer 27237940
Website www.flex.nl
Beschrijving onderneming FLEX/the INNOVATIONLAB is een ontwerpbureau met als doel een nieuwe realiteit tot stand brengen met de ontwikkeling van relevante producten en diensten
Naam innovatie DesignGame®
Beschrijving innovatie De DesignGame® is een specifieke dienst waarmee op een geheel nieuwe manier kwalitatief consumentenonderzoek kan worden uitgevoerd om te ontdekken waar kansen liggen voor innovatie. In de vorm van een bordspel krijgen respondenten ‘tailor made’ vragen en opdrachten over een specifiek onderwerp. Hun antwoorden op die vragen bieden nieuwe inzichten in het gebruik en de context van producten en diensten. De uitvoering van de opdrachten leveren ideeën op voor nieuwe producten die inspelen op relevante behoeften. De DesignGame® is een essentieel hulpmiddel bij zowel fundamentele als incrementele innovatie.
Website innovatie
Noodzaak en belang van deze innovatie Meer en meer dringt het besef door dat het betrekken van alle stakeholders (consumenten, gebruikers, supply chain, retail, etc) belangrijk is bij het initiëren en succesvol maken van innovatie. Het op een gestructureerde manier bevragen van die uiteenlopende belanghebbenden, het verkrijgen van oprechte, diepgaande antwoorden en het activeren van creativiteit is moeilijk. Traditioneel consumenten- en gebruikersonderzoek is tijdrovend en kostbaar. Om die reden wordt het goed uitvoeren van de ‘fuzzy front end’ van innovatie vaak overgeslagen. Het gevolg daarvan is dat de ‘success rate’ van innovatie beperkt is. De DesignGame® is een nieuwe dienst waarmee snel en effectief de juiste richting gegeven wordt aan elk innovatievraagstuk, een combinatie van onderzoek én co-creatie.
In welke mate is de innovatie nieuw en origineel Het uitvoeren van consumentenonderzoek in de vorm van een bordspel is uniek en ontwikkeld door FLEX/the INNOVATIONLAB in samenwerking met TU Delft en Blauw research. Vanuit onze brede ervaring met vele vormen van consumentenonderzoek blijkt dat de DesignGame op een aantal punten vernieuwend is: 1. De spelvorm is uniek en maakt dat mensen minder drempels voelen in het geven van oprechte, authentieke antwoorden op vragen. Bovendien zorgt het ervoor dat energie en betrokkenheid tijdens onderzoek langer hoog blijft. 2. Het combineert het zoeken naar nieuwe inzichten met co-creatie waardoor sneller relevante en unieke oplossingen ontstaan. 3. Het combineert de disciplines van onderzoek (psychologie, sociologie, etc) en creatie (techniek, design, productontwikkeling)

Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO