Service Design Masterclasses voor MKB-maakbedrijven

Dienstverlenende concepten integreren in productaanbod

Concepten als ‘as-a-service’, het uitvoeren van een ‘klantreis’ of het bieden van een beleving horen bij deze nieuwe tijd. De succesvolle businessmodellen van nu komen van bedrijven die met de klant om tafel zitten, snappen waar het hen om gaat en die dienstverlenende concepten integreren in hun productaanbod.

Omslag in de Maakindustrie

Klanten willen steeds vaker kant-en-klare-oplossingen, toegesneden op hun veranderende behoeften. Vooral in de maakindustrie vraagt dat om een omslag: het gaat niet meer om het aanbieden van een product alleen, maar om het leveren van mooie product-dienstencombinaties.

Hoe maakt u die omslag?

Vind het antwoord tijdens één van de service design masterclasses van Service Science Factory, TU Delft, Hogeschool Utrecht of Hogeschool van Amsterdam. Hier ontdekt u hoe Service design u handvatten biedt om gestructureerd inzicht in klantwensen te krijgen en hoe u dienstverleningsprocessen en product-dienstencombinaties kunt ontwerpen.

Service design masterclasses

De service design masterclasses zijn onderdeel van een beleidsexperiment vanuit het ministerie van Economische Zaken. Als MKB maakbedrijf kunt u deelnemen aan één van de masterclasses en betaalt u een bescheiden eigen bijdrage. Bij overtekening zal worden geloot.

Meer informatie en aanmelden


Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiƫle Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO