Ojah, winnaar MKB Innovatie Top 100 2012

Ojah BV

Cuneraweg 9c
4051 CE Ochten
Telefoon : 0859020240

Facebook Twitter LinkedIn

Website


Veelzijdig stukje alternatief voor vlees

Beeter® is de basis voor een breed scala vleesvrije gerechten met vleesgelijkende eigenschappen. Het product laat zich op dezelfde wijze verkleinen, vervormen, marineren, bereiden en presenteren, maar plantaardig meel en water zijn de enige ingrediënten.

100% plantaardig

Beeter® is glutenvrij, bevat geen zouten en bindmiddelen en is 100% plantaardig. Op relevante duurzaamheidscriteria scoort Beeter® 3 tot 10 keer beter dan groenteburgers en (Hollands) kippenvlees. Door de mogelijkheid om het vleesalternatief op vele manieren te kunnen bereiden en er een eigen draai aan te geven, zijn zowel horecaondernemers als consumenten enthousiast.

Beeter® initieert een revolutie in de vleesvrije markt. Voor Ojah zijn een aantal elementen doorslaggevend geweest voor het succes:

Eigen regie

De door de ondernemers uitgevonden en beschermde productietechniek is in samenwerking met innovatiebedrijf TOP bv en Wageningen-UR in 3 jaar vertaald van idee tot innovatie, met een nieuwe fabriek als tastbaar resultaat. Deze bijzondere prestatie kon alleen worden gerealiseerd doordat de drie grondleggers zelf de regie hadden/hebben over het gehele proces.

Vleesgelijkende kwaliteit & verwerkbaarheid

Voor het eerst beschikt de industrie over een ingrediënt dat met gangbare vleestechnieken kan worden verwerkt. Industrie en professionals (horeca) kunnen hun culinaire creativiteit kwijt in Beeter®. De beperkingen van bekende vleesalternatieven, vaste vormen, geen of beperkte verwerkbaarheid, zijn met Beeter® niet aan de orde.

Ingrediënt Branding

Ojah heeft gekozen voor Ingredient Branding. Op consumentenverpakkingen is het Beeter.nl logo zichtbaar (vergelijk 'Intel Inside'). Het logo is een kwaliteitsstempel (Beeter producten zijn als beste getest in de consumentengids november 2011) en een venster voor 'story telling'. In de gevoelige markt van vleesalternatieven is het cruciaal dat vragen van kritische consumenten kunnen worden beantwoord. We helpen onze afnemers hierbij.

Freedom-to-Operate

De som van de impact van onze afnemers is groter dan dat we zelf kunnen creëren. Industrie, horeca en consumenten willen 'freedom-to-operate' om producten of gerechten te kunnen maken die aansluiten bij hun doelgroep, hun klanten, hun life-style. Met Beeter® krijgen ze deze vrijheid. Afnemers bouwen hun eigen communities en Ojah kan zich richten op waar het goed in is: productie van Beeter®.


Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

KvK logo   Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO