MKB Innovatie Top 100 springplank naar kennis

De MKB Innovatie Top 100 biedt vernieuwers in het MKB dé springplank naar kennis en (nieuwe) netwerken!

De MKB Innovatie Top 100 is afgelopen acht jaar uitgegroeid tot de belangrijkste en grootste innovatieprijs voor het MKB. Het evenement wordt georganiseerd door de Kamer van Koophandel, samen met NRC Media en Mercedes-Benz. Het evenement vindt eind juni, centraal in Nederland, plaats.

Wat levert deelname ondernemers op?

  • Ondernemers krijgen toegang tot nieuwe netwerken, die anders niet bekend of onbereikbaar zouden zijn. Denk bijvoorbeeld aan ministeries, provincies, kennisinstellingen en andere ondernemers. Een aantal provincies organiseert vlak na het evenement after party's voor de winnaars uit de eigen provincie. Voor een groot aantal ondernemers heeft dit reeds deuren naar de politiek geopend.
  • Aandacht in een landelijke krant als NRC Handelsblad, maar ook aandacht van lokale en regionale media en van de vakpers en in de social media.
  • Mogelijke vernieuwingen en nieuwe producten markt combinaties: ondernemers uit de MKB Innovatie Top 100 worden namelijk gestimuleerd samen te werken.
  • Ondernemers uit de MKB Innovatie Top 100 constateren dat een nominatie leidt tot interne trots binnen het eigen bedrijf.
  • Winnaars van de MKB Innovatie Top 100 worden gezien als rolmodel voor hun regio en sector. Ze worden vaker gevraagd (onder andere door de media) naar hun succes, visie en ideeën.

Positief over de toekomst

Onafhankelijk onderzoek heeft ook geleerd dat bedrijven die afgelopen jaren hebben deelgenomen aan deze verkiezing beduidend positiever zijn over de toekomst en meer willen investeren in vernieuwingen. Tot slot is het voor alle adviseurs van de Kamer van Koophandel een eer om relaties aan te leveren die meedoen aan de landelijke finale van de MKB Innovatie Top 100. En een feest om ze ook in deze prachtige lijst terug te vinden!

Waarom organiseert de Kamer van Koophandel de MKB Innovatie Top 100?

De Kamer van Koophandel programmeert haar dienstverlening op drie thema's: Internationalisering, Starten en Innovatie. Voor elk thema wordt een groot(s) evenement georganiseerd om bereikte resultaten te tonen, maar ook om aandacht te verkrijgen voor actuele onderwerpen. Dat gebeurt via de volgende evenementen: Week van de Ondernemer, Landelijke Startersdagen en MKB Innovatie Top 100.


Pagina Afdrukken
Verzenden per mail

 

Kamer van Koophandel Logo Financiële Telegraaf

Kennispartners:

Logo Atradius NLO logo Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo TNO