Fruitfunk, 24e plaats MKB Innovatie Top 100 2018
Leuk, verantwoord en lekker snacken
Een innovatieve speler in een vrij conservatieve zoetwarenmarkt, dat is Fruitfunk. Er is steeds meer behoefte naar een verantwoord alternatief voor snoep en snacks voor kids. Voor de grote spelers in de zoetwaren is de switch lastig te maken maar Fruitfunk heeft de stap gezet naar een compleet verantwoord assortiment.
100% fruit
De snoepjes zijn 100% gemaakt van fruit, maar ook combinaties van fruit met gepofte rijst of groente. Door in een korte tijd het vocht uit het fruit te halen, blijven de vezels, mineralen en een groot deel van de vitaminen uit het fruit bewaard. In tegenstelling tot regulier snoepgoed, bevatten de fruitsnoepjes alle goede eigenschappen van het fruit om ervoor te zorgen dat de natuurlijke fruitsuikers langzamer opgenomen worden door het lichaam. Het gevolg hiervan is dat de bloedsuikerspiegel stabiel blijft en de vezels een bijdrage leveren aan de verzadiging. De producten zijn vegan, glutenvrij, halal, lactosevrij, notenvrij en vrij van toegevoegde suikers en kunstmatige kleur- en smaakstoffen.
Zelf kiezen
Verantwoorde snacks zijn vaak gericht op ouders. Een gezondere generatie start juist bij kinderen. Door verantwoorde snacks ook leuk te maken voor kinderen, zullen zij zelf eerder kiezen voor een verantwoorde snack. De mooie verpakkingen doorbreken het vaak ‘geitenwollen sokken imago’ van verantwoorde snacks en spreken een brede doelgroep aan. De producten hebben een uitstraling van een zakje snoep. Fruitfunk is verkrijgbaar bij verschillende nationale en internationale retailers. In Nederland is dit onder andere bij Albert Heijn, Jumbo, Plus, Deen, Emté, Boni, Picnic, Sligro en via de eigen webshop.